dilluns, 24 de setembre del 2012

AMANIDA DE FIGUES, FORMATGE DE CABRA I CRUIXENT DE PERNIL

 
 
Sí ja ho sé, reconec que és molt llarg el nom de l'amanida i si us soc sincera us confesso que no l'he posat tot ja que porta una vinagreta d'albercocs digna de sortir al títol.

Ja des de fa temps m'arriben al bloc algunes propostes de col·laboracions. Tinc poc temps i unes idees clares del que vull que representi el meu bloc i per això algunes les accepto i d'altres no. Però la proposta que em van fer els de la Tavella era imposible de rebutjar.

La Tavella és una iniciativa empresarial promoguda per Fundació Viver de Bell-Lloc, Fundació Tac Osona i Fundació Tallers de Catalunya, totes elles entitats sense ànim de lucre, que té com a objectiu la integració sociolaboral de persones amb discapacitat intel·lectual i transtorn mental sever a través de la recuperació de l'agricultura tradicional.

A la Tavella produeixen i comercialitzen fruita i verdura directament al consumidor a través del sistema de "la cistella". I una cistella d'aquestes és la que em van fer arribar a mi el passat divendres perquè tastés els seus productes i fés alguna recepta amb ells.

D'entre els productes de la cistella d'aquesta setmana vaig escollir l'enciam i les figues per fer aquesta amanida. Al nostre viatge al Priorat vam visitar un restaurant que ens va encantar El Celler de l'Àspic a Falset i allà vam menjar una amanida amb figues i foie súblim. Doncs en aquell plat em vaig inspirar per preparar aquesta amanida que ens ha agradat moltíssim.

La dolçor de les figues, l'àcid del formatge de cabra, el salat i el cruixent del pernil i l'agre-dolç de la vinagreta combinat amb uns enciams ben frescos i plens de sabor son una aposta certera per aquest dies de tardor que encara fa calor d'estiu i on les amanides venen molt de gust.

INGREDIENTS: (2 persones)

- Enciam
- 6 figues
- 100g. de medallons de formatge de cabra (tipus rulo però sense pell)
- 2 talls de pernil salat
- Vinagreta d'albercoc(*): 100gr. d'oli, 20gr de puré d'albercocs (o melmelada d'albercocs), 1 cullerada de mostassa d'albercocs (o Dijon), 5gr. de vinagre de xerés

(*) Amb aquesta quantitat de vinagreta tenim per unes quantes amanides. Un cop feta jo la poso a un biberó de salsa i la reservo a la nevera. Dura molt de temps i així sempre tinc una vinagreta diferent per qualsevol tipus d'amanida.

PREPARACIÓ:

- Per aconseguir que el pernil salat tingui textura cruixent el posem a un plat cobert per les dues bandes de paper de forn i  l'introduïm al microones durant un minut. El deixem refredar.

- Per fer la vinagreta barregem tots els ingredients amb la túrmix.

- Pelar les figues amb molta cura i tallar-les a quarts o octaus.

- Esmicolar els medallons de formatge de cabra.

- Per fer el muntatge col·loquem l'enciam, a continuació disposem les figues i el formatge de cabra. Amanim amb la vinagreta d'albercocs i per últim disposem al centre del plat el tall de pernil cruixent ben trossejat.

Espero que us agradi tant com ens ha agradat a nosaltres.


 

19 comentaris:

  1. La fotografia te uns colors qeu si eren els veritables de l'amanida devia ser d'infat, i ho eren per les teves paraules. Les figues son impresionants!!!! Qué bona i qeu fàcil!

    ResponElimina
  2. Una molt bona proposta rica en sabors i colors de temporada! Fantàstica!
    La foto, com sempre, preciosa. I l'amanida de ben segur boníssima!

    Petons!

    ResponElimina
  3. M'encanta. No paro de veure amanides amb figues i formatge de cabra i em torno boja! Petons!

    ResponElimina
  4. Quina gràcia Laura! També m'ha arribat la cistella de la tavella i he fet una amanida molt semblant, però també amb seitons, i he canviat la vinagreta d'albercoc per la de mel. Estava tot boníssim, oi??? Encara queda alguna coseta per provar! Que bé que ens facin aquestes propostes!!! Petons

    ResponElimina
  5. Veig que no em tens de seguidora...? Ups, això no pot ser! Ara mateix et clico. Aviat arribes als 200!

    ResponElimina
  6. 3 ingredients que junts són un autentica explosio bucal!! apuntadissima aquesta amanida, pero ja puc correr que no se ni si encara hi ha figues! petons

    ResponElimina
  7. Les amanides que convinen verdura i fruita, que a més hi posem formatge, i a més a més té una bona vinagreta, és, primer, un plat molt complert, i segon, una explosió per als sentits. M'agraden moltíssim les vinagretes amb melmelada, què he de dir, no?

    ResponElimina
  8. M'he oblidat d'una cosa: les fotos són perfectes!!

    ResponElimina
  9. No tindria mai un no per aquesta amanida...M´agrada tot el que porta.

    ResponElimina
  10. que bona la combinació de les figues amb el formatge

    ptns

    ResponElimina
  11. com m'agraden les figues!!!!! tinc una amanida pendent, però encara ha d'esperar ;) petonets

    ResponElimina
  12. No puc repetir tot el que t'han dit. Ho junto tot.
    Nani

    ResponElimina
  13. Molt bona amanida. M'agraden molt, però la veritat és que mai no n'he posat de figues... Ho provaré.
    B7
    Angi

    ResponElimina
  14. Posar fruita a l'amanida ens encanta, si són figues encara millor, i si provenen d'una iniciativa d'integració social millor que millor.
    Sabies que en Jordi va deixar de ser cuiner per fer integració social? el seu somni és unir les dues feines.
    Ui que m'enrotllo!
    petonets

    ResponElimina
  15. Una excel·lent combinació de sabors! Felicitats :)

    ResponElimina
  16. Hola! no et coneixia! enhorabona pels 4 anys, aquesta amanida sembla fantàstica, pels colors i les textures!! entra pels ulls!

    Anna

    ResponElimina