dilluns, 31 de gener del 2011

PASTÍS DE FORMATGE MAGRE AMB CONFITURA D'ALBERGÍNIA



Avui he fet anys i com és ja tradició a la feina m' ha tocat portar un pastís de postre. Arriba un punt que ja no saps què portar perquè som moltes i ja som molts anys de celebració. A més a més el nivell cada vegada és més alt. Total que per poder lluir-me una miqueta (o com a mínim intentar-ho) vaig recòrrer al llibre de receptes 100 Plaers per compartir de la Carme Ruscalleda i vaig preparar aquest pastís. La textura de la mousse és super suau i té un gust molt bo amb el toc àcid que li aporta el suc de llimona. La confitura d'albergínia és una passada i li dóna un toc molt interessant al pastís. A més a més si teniu comensals com les meves que sempre estan a dieta pot ser un punt a favor amb l'argument de que estan menjant verdura. Je,je.
Us poso la recepta original que jo vaig seguir tal qual. Només modificaria una cosa quan el torni a fer i us aconsello que també ho feu. Per donar-li una consistència més ferma a la mousse, recomano afegir 3 o 4 grams més de gelatina o be posar el pastís al congelador 5 minutets per poder tallar-lo bé sense que es desmunti massa la part de la mousse.



Que vagi de gust !!!!!

3 comentaris:

  1. Dieta nosaltres? si, però amb aquests pastissos ens la saltem...
    La veritat és que cada any la Laura es supera a ella mateixa. El pastís boníssim i comparant aquest amb el de la foto del llibre de la Ruscalleda... no es podia comprar perquè eren exactament iguals. Felicitats chef!!

    ResponElimina
  2. Felicitats!
    Ostres, em sembla un pastís super original, amb la melmelada d'albergína ha de quedar molt sorprenent. I si la recepta és de la Ruscalleda, té l'èxit assegurat! ;)

    ResponElimina
  3. Gràcies Sandra. Ja sé que la voluntat és ferma fins que arriben les postres. Je,je.
    Gemma, a mi em va conquistar el títol i realment el sabor també és molt original. Vaig sorprendre'm i he arribat a la conclusió que es podria fer confitura de moltes altres verdures!!!

    ResponElimina