dissabte, 29 de gener del 2011

MOUSSE DE XOCOLATA II


Avui han vingut a casa a dinar els meus consogres i la meva jove. La relació amb ells es fantàstica i aixo no sempre es fàcil. Potser ajuda el fet de que el Marc i la Berta nomes tinguin 4 anys i que comencessin la relació el darrer curs d'escola bressol. Ja,ja. El cas es que ja feia dies que havíem quedat per fer alguna escapadeta conjunta però com la previsió del temps era tan dolenta (al final no ha estat per tant) vam decidir que vinguéssin a casa a dinar.
De dinar vaig fer una fideuà que sempre es un recurs "resulton" i agrada molt als nens i als grans. I de postre vaig preparar aquesta mousse de xocolata. La base del pastis ja l' havia fet en aquesta altra mousse però el farcit el vaig fer seguint aquesta recepta de la mestra Mercé de cuinaperllaminers. Perquè no us perdeu entre aquí i allà us poso la recepta completa tal i com la vaig fer jo. El resultat es molt bo.

INGREDIENTS:

Per la base:

- 3 ous
- 100g sucre
- 100g ametlles moltes
- 100g de xocolata cobertura
- Mantega i farina per al motlle

Per la mousse de xocolata:

  • 250 g de xocolata negra de postres
  • 400 mL de nata líquida
  • 200 mL de llet sencera
  • 1 sobre de Flam Royal de 4 racions


Preparació de la base:

Batre els rovells amb el sucre fins aconseguir una mescla cremosa, afegir-hi la xocolata fosa, les ametlles moltes i les clares muntades. Posar la mescla en un motlle untat amb mantega i enfarinat i coure-la al forn a 180º uns 25 minuts aproximadament, fins que sigui ferma al tacte i deixar-la refredar.


Preparació de la mousse:

En un cassó, s'escalfa la nata líquida i la llet i el sobre de flam. Quan sigui calent, s'hi afegeix la xocolata a trossos i es remena fins que es desfaci. Quan arrenqui al bull i comenci a espessir, es retira del foc i s'aboca sobre la base de pa de pessic. Quan estigui a temperatura ambient, es reserva a la nevera fins al moment de servir.
I just abans de servir, es decora al gust. En aquest cas, el vaig empolsimar amb cacau en pols.



I aquí una foto dels dos protagonistes. Gràcies Xavi, Laura i Berta per fer-nos passar un dia tant divertit i merci per deixar-nos pujar aquesta foto tant maca.


2 comentaris:

  1. Un pastís boníssim... el recomano a tothom que vegi aquesta recepta!!!
    Gràcies per compartir-lo amb nosaltres!

    ResponElimina
  2. El pastís... vaig seguir els consells de la Laura per fer-lo abans que ella convinant la base d'un i el farcit de l'altre, i la veritat és que va ser un èxit. Tot i que aquest de la foto té millor pinta que el meu, perquè seràm hehe! la foto dels prota molt xula!

    ResponElimina