divendres, 9 de desembre del 2011

TRUFES DE XOCOLATA NEGRA



Avui us proposo una recepta molt indicada per aquestes dates. Bé, jo les trufes les trobaria indicades per qualsevol època de l'any però potser tenen més sortida ara. Tant poden esdevenir un petit four després dels àpats com poden ser un detall per regalar.

En concret aquestes les vaig regalar. Les destinatàries son unes persones molt especials a les que veig diàriament i que fan un paper molt important no només per mi sinò per tots nosaltres. Son professionals que eduquen persones, personetes. I en concret aquestes noies a més a més d'extraordinàries professionals son dolces, amables, carinyoses i pacients, molt pacients. Es tracta de les mestres de l'Arnau.

Diumenge 27 va ser l'aniversari del Arnau i dilluns a escola vam portar un pastís cargol. Acompanyant el pastís cargol vaig portar aquestes trufes. Haig de dir que la major part de les mestres (sobretot la Lidia, la Meritxell i l'Eli) segueixen el meu blog i era la meva oportunitat de demostrar que a més a més de llegir les meves receptes les podien tastar.

A mi em van agradar força com van quedar i elles van opinar el mateix. Totes em van comentar que els havien agradat molt i la Meritxell em va comentar que destacava la trufa clàssica sobre les altres. L'Eli també em va dir que va haver de fer vàries cates per poder apreciar tot el sabor. Ja,ja ja me les imagino...

Així doncs, si us voleu animar i deixar content algú o a vosaltres mateixos aquí teniu una bona manera de fer-ho.

INGREDIENTS: (surten unes 50 trufes apròximadament)

- 425gr. de xocolata negra (55% de cacau)
- 70gr. de mantega
- 215gr. de nata líquida (35% matèria grassa)

INGREDIENTS PER L'ARREBOSSAT O COBERTURA:

- Cacau en pols
- Sucre llustre
- Cereals (en aquest cas Special K però els ideals son els Corn Flakes o succedanis)

PREPARACIÓ:

-Tallar a trossos la xocolata i desfer-la al bany maria o al microones (si ho fem d'aquesta segona manera hem d'anar posant la xocolata a temps curts i anar removent perquè sino correm el risc de que es cremi la xocolata)
- Escalfar la nata líquida dins un cassó petit.
- Desfer la mantega en la xocolata calenta i remenar fins que s'integri totalment. Posteriorment afegir la nata tèbia.
- Remenar tot plegat amb una cullera fins que s'aconsegueixi una barreja fina i homogènia.
- Dipositar la massa en un recipient fins que es refredi una mica (*)
- Guardar el recipient amb la base per a les trufes a la nevera, fins que agafi consistència.
- Passades unes hores, quan la massa sigui sòlida agafar petites porcions i acabar-las d'arrodonir amb les mans.
- Arrebossar-les amb cacau en pols, sucre llustre o cereals.

(*) Per les trufes de cereals, extrec un terç d'aquesta base i la barrejo amb un grapat de cereals esmicolats. Els passos següents son comuns pels 3 tipus de trufes.

FONT:

Versió de "La cuina que no amoïna" de la Mireia Carbó

Per cert les fotos no les he fet jo sinò elles i a banda de fotografiar les trufes van fotografiar l'Arnau i el seu pastís cargol el dia de la celebració. I jo els agraeixo moltíssim el reportatge fotogràfic que li van fer.

Moltes Gràcies noies!!!

I que vagi de gust!!!

Per cert, us deixo amb unes fotografies de l'Arnau amb el pastís cargol acompanyat de la seva mestra, l'Eli. No les vaig penjar abans perquè no sabia segur si ella voldria sortir. Com ha accedit a sortir de l'anonimat aquí us els mostro.





16 comentaris:

  1. Ostres!! trufes!! amb lo que a mi m'encanten!!! tenen molt bona pinta!


    un petó ben fort, espero la teva visita

    ResponElimina
  2. Com cuides a les mestres, deuen estar molt contentes!
    És molt maco rebre regals fets a casa, tenen molt més valor.
    Petons i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  3. Escolta i per les teves persones de màrqueting on-line no hi ha trufes? jijijiji. Quina sort les mestres!!! Molts petonets guapa

    ResponElimina
  4. Carai quines trufes, semblen molt bones!!
    Petons

    ResponElimina
  5. Tu sempre tant detallista!!! fan bona pinta, a veure si ens en fas algun dia i fem el tast!!

    ResponElimina
  6. Estic amb la Judith... les que et fem propaganda no tenim una capseta de trufes?! Què bones!! Segur que les mestres van estar encantades, la foto els hi ha quedat xulíssima! ;)
    Petonets bonica
    Sandra

    ResponElimina
  7. Les mestres deuen estar encantades amb tu!!! Quin detallàs!!!!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  8. x cert, on trobes aquestes capses tan xules? fa temps que en busco... :)

    ResponElimina
  9. Gràcies a totes pels vostres comentaris. Elles potser tenen sort de menjar-se les meves trufes però nosaltres de tenir-les a elles i de poder estar a aquesta escola tant especial. I per les que em demaneu tastar les trufes...ummm, la Nani m'acaba de donar una idea molt bona... de moment no puc explicar-la.
    Eva, ja t'he escrit per dir-te que aquestes capses son del Casa Ametller reaprofitades d'una caixa de prunes que vaig comprar a l'estiu. No sé si ara en trobaries però de tant en tant vé alguna fruita o verdura així envasada. Petonets guapes!!!

    ResponElimina
  10. Un regal ben dolç per les mestres tan especials. I jo també penso que les trufes sónper tot l'any, je je je...

    ResponElimina
  11. Hola Laura!!
    Doncs jo no puc opinar...mira, aquestes mestres no em van deixar cap!!!!quines golafres!!! quina sort tenir a l'escola mares com tú...a veure si t'animes i ens portes un tercer o tercera!!!
    Petonets
    Mar

    ResponElimina
  12. Tu ets de les meves doncs Gemma.

    Mar respecte la teva proposta no cal que torni amb un tercer o tercera (segur que seria tercer) també em puc acostar a portar-vos trufes de tant en tant tot i que no hi hagi nens, no? je,je.

    Per cert he editat l'entrada per penjar fotos de l'Arnau amb el seu pastís cargol acompanyat de l'Eli, la seva mestra. Com no sabia segur si ella volia sortir fins que no li he preguntat les fotos no han vist la llum.

    Gràcies pels vostres comentaris!!!!

    ResponElimina
  13. Fa temps que no faig trufes!!! jo a les mestres els hi feia madalenes per l´esmorzar!!! les fotoa son molt maques!! el peque mes!!!! de mossegada!!!Petons

    ResponElimina
  14. La Mar no les ha tastat perquè està a dieta, però nosaltres no i podem dir que estaven boníssimes.
    Moltes gràcies per les trufes i per ser com ets!!!! Petons als petits.

    ResponElimina
  15. Unas fotos preciosas que tientan desde que las ves. Maravillosa presentación de las trufas.
    El nene está precioso.

    Besos.

    ResponElimina