dilluns, 19 de desembre del 2011

GALETES DE COLORS O REPTE FILM AND FOOD




Els reptes de l'Alba i l'Ingrid sempre son més que originals i aquest no s'ha quedat enrere. Aquesta ocasió enlloc d'inspirar-se en una película s'han inspirat en un llibre, "Recetas y confidencias".

En aquest llibre l'autora explica la historia d'un grup de dones que es reuneixen el primer dilluns de desembre per intercanviar-se galetes, picar i beure alguna cosa i sobretot xerrar d'allò que ha anat passat durant l'any.

Les regles son senzilles i cada una ha de portar tantes dotzenes de galetes com asistents i una dotzena extraordinària que regalen a una residència de malalts terminals, quelcom per picar i moltes coses que explicar.

Doncs bé les participants al repte podíem triar entre intercanviar-nos galetes o intercanviar-nos receptes i jo vaig decidir intercanviar receptes. I així és com vaig conéixer a la Conxita i al seu blog Al Pot petit. És curiós que som tants bloggers que no havia visitat mai el de la Conxita i la veritat és que té receptes molt interessants.

El contacte amb ella ha estat superfàcil des del primer mail. Molt cordial, molt amable. Ens vam preguntar una mica quins gustos teníem, alérgies o preferències i la recepta que em va proposar em va agradar moltíssim. Ens hem creuat força mails i la veritat és que hem xerrat força i ens ho hem passat molt bé participant en el repte.

Així doncs la recepta que em va enviar ella batejat sota el nom de Galetes de colors son les galetes de lacasitos. A casa ens han agradat molt i la Conxita va tenir el detall de preparar-les prèviament a casa seva per comprovar si la recepta funcionava.

Us deixo amb la recepta tal qual me la va enviar ella i espero que us agradi.

Gràcies Conxita!!!



INGREDIENTS:

2 tasses de farina
1 ou
60 grams de mantega
1 tassa de sucre (a casa no ens agraden les coses molt, molt dolces i per tant quan les repeteixi reduiré una mica la quantitat de sucre)
½ sobre de llevat
1 tassa de Lacasitos o M&M
Pepites de xocolata o trossets petits de xocolata (jo no hi vaig posar)

PREPARACIÓ:

- En un bol bateu la mantega i el sucre (es pot fer servir una batedora elèctrica o fer-ho a ma) fins que quedi una barreja ben integrada i esponjosa
- Afegiu l’ou i torneu a batre
- Quan estigui tot ben integrat, afegiu la farina i el llevat i seguiu batent fins que la massa sigui uniforme
- Afegiu la xocolata i barregeu per repartir-la bé entre tota la massa
- Quan la massa tingui una consistència que es pugui agafar amb les mans, formeu petites boles i després aplaneu-les perquè tinguin la forma de petites galetes rodones
- Disposeu les galetes en una safata per anar al forn. Prepareu la safata o bé amb oli i farina o bé amb un paper pel forn per tal de que les galetes no s’enganxin
- Poseu a sobre de cada galeta un, dos o tres lacasitos de diferents colors segons la mida de la galeta
- Deixeu separació suficient entre una galeta i una altra perquè no s’enganxin ja que durant la cocció es faran més grans.
- Introduiu la safata amb les galetes al forn calent a 180 graus
- Deixeu que es coguin fins que l’exterior de la galeta comenci a estar una mica torradet, més o menys uns 15 minuts (al meu forn 12 minuts)

FONT:

Blog Al pot petit de Conxita

12 comentaris:

  1. tenen molt bona pinta!!!! m'agrada moltíssim el bol on les has posat!!! molts petonets guapa

    ResponElimina
  2. Com en va agradar aquest llibre, el vaig llegir el Nadal passat i és de lo mes entranyable, les receptes els provaré, algunes son ben divertides.
    Aquestes es veuen delicioses. Petons

    ResponElimina
  3. Jo també volia fer unes galetes amb Lacasitos però casualment es van acabar abans de fer-les!:)))
    Em guardo aquesta recepta.
    Petons.

    ResponElimina
  4. qué monada!!! y que cuencos más bonitos!!! me encantan ;)

    Salu2, Paula
    http://conlaszarpasenlamasa.cultura-libre.net
    http://galletilandia.cultura-libre.net

    ResponElimina
  5. Que maques!!! i posades en aquest bol queden molt be!!!Petonets

    ResponElimina
  6. ja fa temps que tinc ganes de fer galletes amnb lacasitos!! Les teves tan quedat molt apetitoses!

    ResponElimina
  7. Quina bona pinta tenen aquestes galetes! I les teves fotos són precioses... seguiré el teu blog amb molt d'interès

    ResponElimina
  8. Per cert, no trobo el teu mail de contacte. M'ho podries passar? ruculicious@gmail.com

    ResponElimina
  9. Quines fotos! Són espectaculars. Estic contenta d'haver contribuit una miqueta a fer una cosa tan maca (jo encara tinc molt a aprendre) Estaven bones? Què van dir els teus nens?
    Un petó
    Conxita

    ResponElimina
  10. Quines galetes més maques. Segur que eren boníssimes :) Bon Nadal!

    ResponElimina