dilluns, 7 de novembre del 2011

GENOVESA DE XOCOLATA AMB COBERTURA DE XOCOLATA BLANCA






Avui ha estat l'aniversari del Marc. En Marc és el meu fill gran i avui fa ja 5 anys!!!! encara recordo com si fos ahir quina matinada més llarga em va fer passar. Però quan me'l van posar a sobre meu i me'l vaig mirar no m'ho acabava de creure que aquell bebé fos meu, nostre. Era lila, amb els ulls inflats i ben oberts... no puc dir que fos guapo tot i que jo així ho veia aleshores però era meu, nostre. Era el nostre fill!!! El començament d'una etapa apassionant per tots plegats.

Ara ja té 5 anys. És un nen dolç, simpàtic, tranquil, despert, observador, pícar i sobretot amb un bon cor. I el veig tant gran: la parla, l'alçada, l'actitud...

Fer anys en dilluns és una mica rotllo però ens hem enginyiat la forma de fer-li passar un dilluns una mica més divertit. Hem col·locat garlandes de colors al menjador, de bon matí li hem fet entrega del primer regal, una carmanyola de superherois, li hem enganxat un gran 5 a la paret de la cuina al costat de la seva cadira perquè el veiés a l'esmorzar, li hem cantat el Per Molts Anys unes quantes vegades i l'hem omplert de petons. (més que habitualment)

A la tarda l'hem portat a escola el seu entrepà preferit (sí, sí, heu encertat, amb xocolata) i l'esperava algun regal més per obrir.

Després al vespre visita sorpresa dels avis i dels tiets amb més regals (calien tants?) i hem fet un sopar informal amb pizzes i pastís. Un pastís de xocolata amb cobertura de xocolata blanca i transformers tal com ell em va demanar.

Per Molts Anys fill!!!!!!!!!!!!!!!

Pel que fa al pastís aquesta recepta és supersenzilla de fer. Trigues menys del que tardaries en anar al super a comprar un pastís ja elaborat, de debó us ho dic tant per la preparació com pel temps de cocció i quedes com una reina. Ja,ja

Voleu saber la recepta del pastís? doncs aquí la teniu. És una adaptació d'una recepta del Lekue. Bé, de fet la coca és igual a la que ells expliquen i només he canviat la ganaxe i la decoració.

INGREDIENTS PEL PASTÍS:

- 3 ous
- 100g. de sucre
- 20g. de cacau en pols
- 82g. de farina
- 100g. de pipetes de xocolata
- 5g. de llevat

INGREDIENTS PER LA COBERTURA:

- 250g. de xocolata blanca de cobertura (vaig fer sevir la marca Valor)
- 20g. de mantega
- 1 rajolí d'aigua ben calenta

PREPARACIÓ DEL PASTÍS:

- Batre els ous sencers amb el sucre amb les barnilles electriques fins que dupliqui el seu volum i quedi ben cremosa la barreja.
- Després en un altre bol barrejar la farina, el cacau en pols i el llevat.
- Tamissar la barreja aquesta sobre el bol dels ous muntats i anar remenant delicadament de dalt a baix amb una espàtula tot procurant que no es desmunti el cos que han agafat els ous.
- Per últim enfarinar les pipetes de xocolata i abocar-les a la massa. Això ho fem per evitar que totes caiguin al fons tot i que ni així a vegades aconsegueixo que es reparteixin homogeniament.
- Posem la barreja al motllo i enfornem a 180º al forn ja preescalfat uns 15 minuts. La recepta en diu 20 però jo amb 15 ja en vaig tenir prou i fins i tot igual li haguéssin sobrat un parell de minuts per no quedar tant fet.
- Igualment comprovarem la cocció punxant amb un escuradents fins que surti net.
- Treiem del forn i deixem reposar 2 minuts abans de desmotllar sobre una reixeta.

PREPARACIÓ DE LA COBERTURA:

- Posar la xocolata blanca en un bol juntament amb la mantega.
- Escalfar el bol o bé al bany maria o bé al microones però si agafem la 2ª opció l'hem d'anar treient cada 3o segons i anar remenant ja que la xocolata blanca és delicada de fondre.
- Afegir un rajolinet d'aigua ben calenta perquè la xocolata agafi una consistència de cobertura més adequada. A mi em quedava massa espessa i amb un raig d'aigua, uns 20 ml vaig tenir prou per alleugerir una mica la ganaxe.
- Un cop enllestida la cobertura la aboquem sobre el pastís i amb una espàtula corregim una mica perquè quedi tot ben cobert. A mi em va agradar molt l'efecte que va fer la xocolata queient sobre les vores del pastís per això no vaig intentar recobrir totes les vores (però vaja això va a gustos)
- Per últim vaig decorar amb unes boletes minis de colors de confiteria

Que vagi de gust!!!!!!!!!!!!!!!!!


14 comentaris:

  1. Que maco!!! i que content amb aquest super 5, segur que li ha agradat molt, es veu deliciós!!!! Moltes felicitats!!!!
    Petons

    ResponElimina
  2. Per molts anys!!!!!!!!!!!! quina sort de mama que et fa un pastis amb els Transformers!!!! ;) Laura, és meravellós ser mare, i el primer contacte amb els nostres fills no es pot descriure, simplement és meravellós... ara a gaudir. Molts petonets guapa

    ResponElimina
  3. Q maco el pastis! Moltes felicitats!!!

    ResponElimina
  4. Moltes felicitats pel Marc i per tu, què maco és tenir fills!
    El temps passa volant!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  5. Per molts anys Marc!!! Ais, tinc l'instint maternal a flor de pell veient aquestes entrades que feu... un pastís genial!!
    Petonets bonica
    Sandra

    ResponElimina
  6. M'estreno felicitant en Marc, encara que una mica tard. T'acabo de conèixer gràcies a la Judith. Ja tens una seguidora més, em quedo a donar un cop d'ull....
    Petonets guapa

    ResponElimina
  7. Moltes gracies macas. Es posarà content quan sàpiga que tantes bloggers cuineres el feliciten.

    Sandra, això del instint maternal pot tenir solució...je,je ;))

    Catieu encantada de coneixet. La judit em porta el marqueting. Ja,ja gràcies per la teva visita.

    ResponElimina
  8. Per molts anys, Marc! que tots els teus desitjos és fain grans, com els transformers, i per el papis, enhorabona!

    ResponElimina
  9. Per molts anys al Marc! T'ha quedat un pastís preciós, amb la forma del 5... i boníssim, per a xocaddictes llaminers de veritat ;)

    ResponElimina
  10. Quin pastis mes divertit!! Men menjaria un trosset ara!! Felicitats al teu nen!!
    Petons

    ResponElimina
  11. Creixen tan ràpid! I que bonic és celebrar com creixen.

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  12. Quina pinta! Segur que li va encantar! És que és una monada, m'encanta!!!! I la foto amb els robots al mig! jajajaja

    ResponElimina
  13. Te escribimos desde Lékué porque nos ha gustado mucho tu blog y nos gustaría contactar contigo. ¿Nos podrías facilitar alguna dirección de e-mail?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Puedes escribirnos lekue(arroba)citric.es. ¡Gracias!

      Elimina