dimarts, 23 d’agost del 2011

CANTABRIA I: LA CASONA DE SAN PANTALEON DE ARAS

Doncs tornem a ser ja per aquí i és que ja tenia ganes d'explicar-vos cosetes. Tinc que reconèixer que als lloc on he tingut xarxa m'he connectat una mica a veure que es coïa a la blogogsfera en ple mes d'agost i Déu n'hi do quina activitat hi ha a la xarxa.

I ara us vul anunciar un canvi. I és que si fins ara el blog només l’havia fet servir per compartir receptes a partir d'aquest moment m'agradaria també inclouré al coure coulants Moments: restaurants, viatges, hotels, ciutats que cregui que poden ser interessants de compartir amb vosaltres.

Espero no avorrir-vos i que us agradin les meves propostes!!!!

Quan un busca un destí per les seves vacances intenta no equivocar-se i triar un lloc que li pugui aportar allò que es desitja o que necessites en aquell moment.

Nosaltres aquest estiu buscàvem relax però no voliem platja. Buscàvem veure coses però sense cansar-nos massa. Buscàvem un lloc que ens agradés a nosaltres i on els nens estiguessin a gust. Buscàvem un destí que no estigués molt lluny però tampoc massa aprop. No voliem vaixell ni tampoc avió. I al final tots aquests requisits els cumplia Cantabria i en concret la Casona de San Pantaleon de Aras.

Els mails amb la propietària de la casa, la Rosa van ser molt cordials i tenia la sensació de que haviem encertat en l’elecció.

Ara que hem tornat us puc dir que l’hem encertada de ple. A l’arribar a la Casona tot era com havia imaginat o inclús millor. Els racons de jocs dels nens, l’inmens jardí, la comoditat dels llits, la ubicació, l’entorn de la casa, la qualitat dels menjars, l'excel·lent tracte...

La Casona de San Pantaleon de Aras és una casona muntanyesa restaurada com hotel respectant l'encant de fa anys i amb un espérit actual. Es una casona situada a la zona oriental de Cantabria, al bell mig del Valle de Aras.

ELS JARDINS DE LA CASONA

Quan viatges amb nens intentes que a ells no els hi falti de res i busques activitats, opcions, sortides que els puguin fer interessants i divertides les vacances. Les escapades que vam fer amb ells van estar molt bé i la casa recollia a la perfecció totes les seves necessitats. Els menús dels sopars eren perfectes, els jardins per correr no s'acabaven mai, l'escala de pujar a l'arbre tota una experiencia pels "pixapins" com nosaltres, el gronxador, el cistell amb contes a l'entrada, les cuques de llum,... van gaudir ells i vam gaudir nosaltres de tot aquest entorn i sobretot de poder passar dia i nits plegats tots junts sense horaris ni rutines...

ELS RACONS DE JOC DE LA CASONA

No vull deixar de parlar-vos dels esmorzars que considero que eren excel•lents tant per la seva varietat com sobretot per la seva qualitat. El suc de taronja natural acabat de fer, la proposta del dia que variava diariament: ous remenats amb bacon, croissants farcits, meló amb pernil. El clàssic diari eren els iogurts artesans (Bien Aparecida), les torrades de “pan de hogaza” amb mantega i melmelades, el café i a destacar la bolleria cassolana: dissabte rosquilles, diumenge coca, dilluns magdalenes de nous i pomes, dimecres coca de taronja, dijous magdalenes i divendres “sobaos pasiegos”

ELS ESMORZARS DE LA CASONA

Una altra de les coses que em van agradar molt eren els detalls. Al matí baixàvem a recollir un got de llet per fer-li els cereals al petit. Doncs el got de llet sempre ens el servíen a sobre d'una safateta amb una estovalla blanca de ganxet. El mateix pels tés i les infusions. I una altra detall que ens va sorprendre molt i molt bé era la presentació dels pícnics. Venien en autèntics cistells de vímet i dins ens esperava una truita de patata que encara era tèbia quan la vam menjar, fruita, tomàquets, pa i embotit. Sense dubte una bona opció per l'excursió que vam fer.

ELS DETALLS DE LA CASONA

Si a això li afegim un clima favorable (només ens va ploure el dia d’arribada, el de tornada i durant les nits), propostes atractives d’excursions, impressionants paissatges i inmillorable companyia entendreu que se’m va fer dura la tornada però més dur se’m va fer quan a l’endemà de tornar vaig obrir la nevera i no tenia més que un tetra-brik de llet per esmorzar. Sort que me'n vaig enrecordar que els cereals light sempre es conserven bé...

Si ja heu tornat de les vacances espero que us ho hagueu passat molt i molt bé. I penseu que ser a casa té les seves coses bones: dormir al llit propi i cuinar!!!... per posar dos exemples.

Ara que estic per aquí penjaré aviat cosetes. I és que els dies que hem estat amb els pares a la platja també han sigut productius per cuinar malgrat l'excessiva calor que feia.

1. Oh!! Quina passada! Es nota que cuiden tots els detalls, segur que heu passat unes vacances genials!
    Petonets
    Sandra

2. Ostres Laura, t'hauran de pagar els de la casa amb la publicitat gratuïta que els fas!
    M'alegro que hagi anat tant i tant bé.
    M'ha agradat molt l'escrit i les innovacions que proposes pel blog, el faran encara, més interessant. Segueix així!

3. Caram Sandres moltes gràcies. La veritat és que el lloc va estar genial. I teniem por perquè amb els nens i sense cuina!! però els seus menús eren fantàstics.

Sandreta moltes gràcies. Me n'alegro que t'hagin agradat els canvis. Ara que tindràs més temps ;) segur que em seguiràs o inclús t'atreviràs a crear un amb les teves receptes.

Gràcies!!

4. nenaaaaaaaa! sort del facebook, pq blogger no m'ha enviat la teva actualització!!!! 8(. M'encanta aquesta nova etapa de presentar-nos llocs, restaurants... no pateixis que a mi no m'avorriràs pas!!!! tot el contrari!!! jijijiji. Per cert, se que ja t'ho he dit, però quins nens més guapos!!!! el petitó té cara trapella!!! ;) petonets solet

5. Judith guapa gràcies pels teus comentaris sempre tant amables i engrescadors. Així dona gust escriure. Sé que algú em llegirà. Je,je. Doncs la veritat és que no t'equivoques gens ni mica quan dius que el petit té cara de trapella. ÉS que ho és... i el gran és un sant i apa, a aguantar... però darrerament se m'està endolçant el petit des de que es fa entendre ja no rabia tant. Ja,ja son preciossos. Segur que tu també t'ho has passat genial gaudint del teu, oi? gràcies pels piropus als meus nens!!