dimarts, 15 de novembre del 2011

PANETS DE BACÓ I FORMATGE



Tornem a ser a 15!!! i aquesta vegada amb una mica més de puntualitat que en altres ocasions (en el meu cas semblava que estigués participant a la recepta del 16) us presento la meva proposta al repte LA RECEPTA DEL 15.

La proposta d'aquest mes no em podia agradar més: el pa. M'encanta el pa, en totes les seves variants: integral, cereals, normal, de motlle, en bastonets, en flauta, baguette, de pagés. Soc molt panarra i quan vaig a dinar als restaurants m'acabo tot el pa que em posen a taula i més. I a casa ni us explico. Diguem que seria el menjar del qual no podria prescindir mai.

La veritat és que el repte d'aquest mes l'he complert a mitges. Jo tenia pensat una recepta de pa més autèntic però la falta de temps m'ha fet recòrrer al meu arxiu i he rescatat una recepta de petits panets que vaig fer a l'agost quan érem de vacances. Aquests panets no segueixen el ritual de les masses fermentades ja que no porten llevat fresc ni de forner i per això comento que s'allunyen una mica del concepte de pa que jo tinc en ment. Però també haig de reconéixer que son molt però molt senzills i ràpids de fer i que el seu sabor és boníssim.

Perquè ens entenguem la seva textura és molt semblant al d'un viena o als panets de mantega i amb aquests ingredients que tenen com el bacon i l'emmental el sabor és irresistible. També atipen força i amb un panet en tens de sobra per comensal.

Espero que m'accepteu aquesta proposta de panet alternatiu. I si voleu fer pa, pa podeu mirar aquestes altres dues receptes que tinc: baguettes i trena de llavors de rosella.

Que vagi de gust!!!

Ah i per cert, no vull ser pesada però pels que encara no ho sabíeu el Coure Coulants està al facebook i tinc pensat fer alguna cosa especial per quan es compleixin aquestes dues coses:

* 100 seguidors al facebook (de moment en tenim 60)
* > 20.000 visites al blog (de moment en portem 15.710)

Creieu que serà factible assolir aquestes fites abans de 2 anys? ja,ja

I el que sí que vull fer és acabar el post enviant un agraiment molt fort a la Judith d'El mon de Juju i a la Sandra d'Els fogons de la bordeta per la publicitat que m'han fet als seus faces. La cosa podriem dir que ha funcionat molt bé ja que el meu nombre de seguidors ha pujat molt!!!. Gràcies noies. Sou uns sols!!!!

Ara sí, la recepta:

INGREDIENTS PANETS: (jo en vaig fer uns 8)

- 250g. de farina
- 1 sobre de llevat en pols (tipus Royal )
- 200ml. de llet
- 2 rovells d'ou
- 80g. de emmental ratllat
- 50g. de bacó
- 50g. de mantega
- oli d'oliva
- sal i pebre

PREPARACIÓ:

- Escalfar el forn a 200º (amb l'escalfor de dalt i baix)
- Tallar el bacon a daus molt petits.
- Fondre la mantega al microones o dins un cassó al foc i, quan ja no sigui calenta, barrejar-la amb la llet i els rovells d'ou.
- En un bol, posar-hi la farina amb el llevat, afegir-hi la barreja anterior, el formatge i el bacon.
- Pastar-ho tot amb les mans fins aconseguir una massa uniforme (a mi se m'enganxava molt i vaig afegir una mica més de farina fins que vaig aconseguir que se'm desenganxés de les mans)
- Agafar-ne petites porcions i donar-les formes de panets petits.
- Colocar els petits panets sobre la safata del forn, que prèviament haurem untat amb una mica d'oli.
- Pintar els panets amb una mica d'ou batut (és opcional però realment queden millor mes rossadets)
- Coure'ls a l forn, ja calent, durant uns 15 minuts, aproximadament, ja que el temps variarà segons la mida dels panets i del tipus de forn.

FONT:

La Cuina et dóna joc (Mireia Carbó)

19 comentaris:

  1. D'entrada ja tens una seguidora més al facebook, i que dir d'aquesta recepta, que és boníssima, a casa ens agrada molt, i fa un oloreta quan es treu del forn que els menjaríem calents i tot. Petons

    ResponElimina
  2. Aquests són uns panets amb el tall incorporat!! bons perquè si!!

    ResponElimina
  3. Amb el pa som iguals!
    Què maques que són la Sandra i la Judith, visca les meves nenes!
    Segur que aconsegueixes la teva fita molt abans del que et penses!
    Dona, si que és pa.
    Molts petonets.

    ResponElimina
  4. Aquests panets m'encanten!!! saladets amb el bacó i formatge! ben complets!!
    Un petonàs!!

    ResponElimina
  5. M'encanteeeeeen!
    Fa temps jo vaig preparar uns muffins salats semblants i són realment super sabrosos.

    Enhorabona! (les fotos molt maques ;-)

    Petons

    ResponElimina
  6. Ja en tens una altra de seguidora! Ànims!

    ResponElimina
  7. Ostres, crec que me'n podria menjar uns quants de seguits. Quin perill! Ara mateix vaig a seguir-te al facebook!

    ResponElimina
  8. Portin el llevat que portin... són perfectes!!! me'n menjaria un munt, han d'estar deliciosos! Encara no he fet mai pa "salat" és a dir farcit així com has fet tu... tinc ganes de provar-los, gràcies per la recepta, petonets! :)

    ResponElimina
  9. nena!! saps que no he rebut la teva actualització???? jolines, sort que he anat a veure el resum de la recepta del 15!!! Aquests panets són una passada, i si són tan fàcils com dius encara millor!!!! en vull com a minim un parell!!!! què dius de les xifres??? ben aviat estarem celebrant els 200 seguidors!!! i sinó ja ho veuràs!!!! ,))))) molts petonets reineta, és un plaer fer-te el marketing!!!!

    ResponElimina
  10. Ja tens altra seguidora al blog i al Facebook, felicitats per les teves receptes.
    Un petonet

    ResponElimina
  11. Quins panets més deliciosos!!
    Petons

    ResponElimina
  12. Laura, aquests panets han de ser de vici!!!
    Per cert, i tant que ho aconseguiràs! El creixement és exponencial! ;)
    Petons!

    ResponElimina
  13. I jo com és que no havia vist la teva actualització si has deixat comentari? Mare meva, estic una mica empanada avui.... una mica més i sóc jo la que arriba al 16! jajajaja
    Són genials aquests panets, de mossegada!! El gustet de bacó i formatge boníssim!!
    I merci per l'agraïment, tu sí que ets un solet! I segur que arribes ben aviat a les fites! ;)
    Petonets bonica i merci per participar!!
    Sandra

    ResponElimina
  14. Aquests panets fan venir salivera.... quina bona pinta!!

    ResponElimina
  15. És un plaer publicar a aquest blog amb gent com vosaltres que sempre té un comentari per treure'm un somriure.
    Gràcies a totes!!!!
    Si pogués us compensaria com a mínim amb un panet d'aquests.

    ResponElimina
  16. Laura!! Es el primer cop que entro en el teu blogg i m'has deixat impressionada!!!. Els panets tenen molt bona pinta, pero a l'Inaki el que realment li ha impressionat ha estat el pastis d'aniversari del Marc. Em diu que pel seu en vol un d'igual! Pero es clar tambe li falta el 3 ( jejeje). Despres del nivell demostrat en aquest blogg el proxim dinar de retrobament el fem a casa teva!!!. Ho sento pero jo no tinc feisbuk pero ja saps que igualment soc amiga teva!!! Continua amb aquesta aficio, segur que arribaras molt lluny. Muxus a tots!!!

    ResponElimina
  17. Hola!!
    Aquesta fita i molt més,,, segur!
    Uns panets de vici, d'aquells de començar i no parar!
    Petons i bon cap de setmana

    ResponElimina