divendres, 25 de novembre del 2011

MOUSSE DE FORMATGE I ARANYONS SOBRE SABLÉ D'AMETLLES



Ahir a la feina vam tenir una visita molt maca. Ens va venir a veure la Sandra, una companya de feina i molt bona amiga a la que trobo molt a faltar des de que està de baixa de maternitat.
La va acompanyar l'Arlet, la seva nena que té un mes i mig i fa unes galtones precioses. La visita va ser curta però molt, molt agradable i fins i tot vam tenir la sort de que es quedéssin totes dues a dinar.
Com la visita havia estat programada, jo vaig pensar que estaria bé portar un postre ja que sabia que a la Sandra li faria molta il·lusió i que la resta de les meves companyes tampoc em farien un lletj. Més aviat tot el contrari. Ja,ja

Com Whole Kitchen a la seva proposta dolça pel mes de novembre ens convidava a preparar una masa bàsica en pastisseria: pasta sablé doncs vaig decidir fer algun pastís que portés aquesta base.

El pastís seleccionat va ser un pastís mousse de formatge amb aranyons amb la base de sablé amb ametlles. Vaig adaptar la recepta del blog carlosvalencia on es poden trobar unes creacions extraordinàries.

Vaig fer servir un motlle de 23 cm de diàmetre desmotllable.

INGREDIENTS PER LA PASTA SABLÉ D'AMETLLES:

- 100g. de mantega
- 1g. de sal
- 1g. de vainilla en pols
- 30g. d'ametlla molta
- 63g. de sucre llustre
- 1 ou petit
- 165g. de farina

PREPARACIÓ DE LA PASTA SABLÉ D'AMETLLES:

- Barrejar la mantega en pomada amb la sal, la vainilla, el sucre llustre, l'ametlla en pols i l'ou fins obtenir una massa homogènia.
- Afegir la farina i barrejar suaument només fins que quedi tot ben integrat
- Cobrir la massa amb paper film i guardar a la nevera una mitja horeta (jo el vaig tenir menys temps)
- Extendre la massa amb el corró i després ajustar-la al motllo seleccionat (en el meu cas un motlle rodó de 23cm de diàmetre)
- Cobrir la massa amb paper de forn i a sobre d'aquest dipositar uns cigrons secs per evitar que la massa es desenvolupi.
- Posar al forn a 170º durant 20 minuts aproximadament. Retirar els cigrons i el paper i deixar coure una estona més (uns 10 minutets en el meu cas) per aconseguir que la massa estigui més daurada.
- Deixar refredar la massa fora del forn per poder fer el muntatge

INGREDIENTS PEL MOUSSE DE FORMATGE:

- 53g. de rovells d'ou
- 33g. d'aigua
- 66g. de sucre
- 200g. de formatge philaldelphia
- 5g. de gelatina
- 265g. de nata 35% MG.

PREPARACIÓ DEL MOUSSE DE FORMATGE:

-Coure l'aigua i el sucre fins que es faci un almívar
-Abocar l'almívar a fil sobre els rovells d'ou i batre fins que es refredi i quedi una barreja molt cremosa.
- Afegir la gelatina prèviament hidratada en l'aigua fresca, escorreguda i fosa
- Afegir el formatge batut
- Per últim barrejar la nata semimuntada i barrejar amb cura

MUNTATGE DEL PASTÍS:

- Un cop sigui freda la pasta sablé, repartir la mousse de formatge amb una espàtula per sobre de la base donant-li forma.
- Reservar a la nevera
- Afegir els aranyons abans de servir

OBSERVACIONS:

- La textura en que queda la mousse de formatge és molt, molt cremosa i es reparteix molt bé amb una espàtula però en el meu cas si observeu que estava amb més cos encara és perquè com la pasta sablé no se'm refredava vaig acabar posant la mousse a la nevera una estona i allà va començar a cuallar una mica.

FONT:

Carlos Valencia


I aquí una foto amb un fons especial: la Sandra, l'Arlet i tota la colla de companyes i company de feina. Perquè veieu què maco és el lloc on dinem cada dia.

Que vagi de gust!!!

5 comentaris:

  1. Que tarta mas buena, me encanta la mousse de queso, y los arándanos :)
    Besos

    ResponElimina
  2. Apa quina sort la Sandra i les compis, i quina sort dinar en un lloc així nena!
    El pastís té una pìnta formidable!! Et puc venir a veure jo també a la feina? jejeje
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. Tens tota la raó, quina sort dinar en un lloc així, i quina sort la de les companyes de gaudir d'una companya que fa aquest pastissos, es veu deliciosa, segur que passareu una estona d'allò mes bé. Petons

    ResponElimina
  4. Per a mi és una combinació extraordinària.

    ResponElimina
  5. Ohh! això és adictiu!!! quina enveja!!! de la bona eh!!! a de ser una passada de tarta!!! d´aquest tipus no tinc, agafo nota!!!petons

    ResponElimina