dijous, 31 de maig del 2012

MOUSSE D'IOGURT GREC AMB MORES, GERDS I MELINDROS




Fa unes setmanes em va arribar una proposta de La Fageda. Volíen que tastés la seva nova gamma de iogurts grecs i que elaborés alguna recepta amb ells. Per mi el blog és quelcom molt personal. Un espai íntim tot i que compartit on recullo els meus experiments gastronòmics, les meves receptes tradicionals, les adaptacions d'altres amics bloggers, les meves fotografies. Però cada vegada més, també és un espai  obert. Obert a les convocatòries mensuals de la blogoesfera, obert a les propostes d'altres blogs, als concursos i en definitiva a tots aquells reptes que també et poden fer crèixer gastronòmicament parlant. De manera que després de reflexionar vaig pensar que perquè no acceptar la seva proposta si a més a més es tractava de productes d'una marca consumida molt freqüentment a casa.

A més a més la marca la Fageda té altres components que m'impulsaven a dir que sí. I és que aquesta empresa és una cooperativa catalana que té com a finalitat la integració de persones amb discapacitats intel·lectuals. I aquesta filosofia sempre és un valor afegit a l'hora d'escollir una marca.

Vaig aprofitar fa un parell de dissabtes que celebràvem l'aniversari de la meva germana per oferir-me a portar el seu pastís. Ella està molt liada amb la seva nena petita i ja sabeu que nosaltres, els bloggers de la gastronomia no necessitem gaires excuses per disposar-nos a cuinar. A més a més tinc que felicitar la meva germana per partida doble perquè ens va fer uns aperitius que ens van deixar a tots bocabadats.

El postre també va resultar fabulós. O això em va dir tothom. I és que la nova gamma ens ha agradat molt, tant per la textura com per la cremositat i per l'acidessa i m'han funcionat a la perfecció a aquesta mousse.

L'inspiració d'aquest postre la vaig rebre d'una  fotografia del llibre "100 plaers per compartir" de la Carme Ruscalleda. I dic fotografia perquè tot i que la forma del pastís és ben bé la mateixa els ingredients son totalment diferents.

I ara sí, per fi, us deixo amb la recepta:

INGREDIENTS:

- 5 iogurts grecs normals La Fageda
- 100 grams de sucre
- 8 fulles de gelatina
- 500ml. de nata líquida
- 50 ml. de llet sencera
- 3-4 melindros tallats a tires regulars
- Mig got de llet per humitejar els melindros
- 50-60g. de gerds
- 50-60g. de mores


PREPARACIÓ: (Motlle rectangular de silicona de 30 cm de llarg * 10 ample * 7cm alçada)


- Introduir les fulles de gelatina  en un bol amb aigua freda fins que quedin totalment cobertes i deixar que s'hidratin (mínim 5 minuts)
- Muntar la nata líquida fins que que es comencin a fer pics.
- Escalfar la llet i dissoldre en ella el sucre.
- Escòrrer les fulles de gelatina i posar-les uns segons al microones fins que es fonguin.
- Afegir la gelatina ja fosa a la barreja de llet i sucre que encara ha d'estar calenta i remenar bé fins que s'integri tot.
- A continuació afegir unes cullerades d'iogurt grec a aquesta barreja perquè vagi perdent temperatura la gelatina i remenar energicàment.
- A continuació ja es poden afegir la resta d'iogurts i remenar bé la barreja fins que quedi tot ben integrat.
- Incorporar aquesta última barreja a la nata que tenim muntada. S'ha de remenar de forma suau i amb una espàtula per evitar desmuntar la nata.
- A continuació pintem amb mantega un motlle de forma rectangular-plum cake (preferiblement de silicona o desmuntable)
- Disposem al motlle un terç de la massa de nata i iogurt grec
- A sobre anem col·locant una filera de gerds a una de les bandes i una filera de trossets de melindros prèviament humitejats amb llet a l'altra banda.
- Tornem a abocar un terç més de la massa d'iogurt grec i nata.
- I a sobre tornem a disposar unes mores en filera a un dels costats i uns trossos de melindro a l'altre costat.
- Aboquem la resta de barreja de nata i iogurt grec i el posem a la nevera fins que cualli. Millor si el deixem tota la nit a la nevera.

OBSERVACIONS:

- Un cop cuallat i per no tenir problemes a l'hora de destmollar (ja que el volia girar) vaig preferir introduïr la mousse al congelador (mínim 4 hores) i així després vaig poder desmotllar de forma neta i sense problema. En un parell d'hores ja estava llesta per menjar.

Ja m'explicareu si la feu què tal us queda.

Que vagi de gust!!!


18 comentaris:

  1. Laura, m'has deixat amb la boca oberta, amb aquesta recepta. La provaré! Petons

    ResponElimina
  2. Que original aquest mousse farcit!! jo ahir en vaig fer un de xocolata blanca, el penjaré aviat!!

    petonets

    ResponElimina
  3. Me gusta, se ve fácil y de sabores suaves, la probaré! Besitos.

    ResponElimina
  4. Uhmmm, se ve realmente estupenda, perfecta y fácil!
    El corte queda muy bonito:)
    un saludo,

    coeurdecuisine.blogspot.com

    ResponElimina
  5. M'encanta, Laura, és una delícia, i molt refrescant de cara l'estiu! Ja comença la temporada de gelats, sorbets i gelatines, com passa el temps, oi?

    Petonets i molt bon profit

    ResponElimina
  6. Carinyet,,,les fotos cada vegada m'agraden més!!!i la recepta boniiissimaa!!!petonets

    ResponElimina
  7. oooooooooooo, quines postres més xules nena!!! apuntadíssima. I sí, no m'estranya que felicitis per partida doble a la teva germana, vaig veure la foto al fb i feia una bona pinta... ;P petonets

    ResponElimina
  8. Ese blanco impoluto resalta a la perfección con las frutas y el bizcochito, me ha gustado la idea. Besos!

    Ana de: 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
  9. Què bonic que t'ha quedat! Deu ser boníssim per acabar un àpat de festa, i més ara que ja fa calor...
    Marta

    ResponElimina
  10. Quina cosa mes bona Laura!!! Me l'apunto que fa un pintassa espectacular!!!
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  11. Quina pinta tan extraordinaria, tant neta i tant elegant!!! El yogourt grec m'encanta, així que la poso a pendents...perque cau segur.
    Petons

    ResponElimina
  12. Uauu! aquest també me l'apunto! el tall és impressioant, i ara que ve la calor, necessitem propostes així per deleitar a la família i amics amb coses fresquetes i lleugeres! :)

    Gràcies! ;)

    ResponElimina
  13. La pinta es deliciosa però el farciment és genial!!!! prenc nota! petons i bon cds

    ResponElimina
  14. Ta germana deuria quedar encantada, té una pinta espectacular! Crack! Ah, i també felicitats a la sister, que jo tb vaig veure la foto i tela! ;)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  15. Laura aquesta recepta és senzillament genial! Felicitats en nom de tota la família de La Fageda!!! :)

    ResponElimina
  16. Quina pinta que té!!! I quins colors!! Felicitats a la cuinera i a la germana!!! :)
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  17. Laura t'ha quedat espectacular!!!! Maquíssima!!!
    Moltes felicitats a la teva germana pel seu aniversari i per tenir una germana que fa unes postres tant esplèndides!

    Molts petons!!!!

    ResponElimina
  18. Felicitats a la teva germana! Quina sort de tenir-te per poder gaudir d'aquests pastissos tan bons.
    Molts petonets.

    ResponElimina