diumenge, 26 de desembre del 2010

TRONC DE NADAL


El dia de Nadal vam anar a dinar a casa dels meus pares, com cada any.

Entre la meva germana, la meva mare i jo ens vam posar d'acord per fer un dinar diferent. La meva mare treballava el 24 i tenia poc temps de fer coses i com a la meva germana i a mi ens encanta fer coses de cuina (tot i que jo tinc molt poquet temps amb els nens) vam decidir fer un dinar tot d'aperitius. Ma mare s'encarregava de fer tigres (uns musclos farcits de massa de musclo, farina, ceba i llet que van arrebossats boníiiiisims), gambetes a la planxa i una sopa de galets molt bona per si algú no en tenia prou amb els aperitius.
La meva germana va preparar de tot: mini blinis de foie i figues, mini blinis de formatge de cabra i chutney de mango, farcellets de codony i formatge, de plàtan i bacon, de poma i foie, torradetes de brie i pernil.
I jo vaig fer els bombons de foie, uns "ajoblancos" de coco, uns xupitos de crema de meló amb pernil i el postre que aquí veieu.

El tronc de Nadal que vaig fer va ser una mica improvisat. Vaig fer un braç de gitano farcit de nata i el vaig recobrir de xocolata desfeta.

La recepta del pa de pessic la vaig treure d'internet (em sap greu però a hores d'ara ja no recordo la pàgina) però igualment poso tota la preparació que vaig seguir jo a continuació.

INGREDIENTS:

PEL PA DE PESSIC:
- 3 ous
- 100 grams farina
- 100 grams sucre

PEL FARCIT:

- 300 grams nata muntada (vaig fer servir la marca Canadell de Sta Maria d'Oló que és boníssima)

PER LA COBERTURA:

- 150 grams xocolata cobertura (vaig fer servir una xocolata amb llet per la cobertura que és de la marca Nestle. És el Nestle postres però amb llet.

PREPARACIÓ:

Batre els ous amb el sucre fins tenir una barreja ben blanquinosa i que el sucre estigui ben dissolt i anar afegint la farina i anar removent per evitar de que surtin grumolls.
Després estendre la barreja en un motllo per anar al forn uns 15 minuts a 180 graus, fins que veiem que la base és ferma al tacte.
Un cop cuit, desenmotllar a sobre d'un drap humit i enrotllar la massa amb el drap per donar-li la forma i aconseguir la flexibilitat que necessitem pel pa de pessic. Deixar refredar així enrotllat.
Un cop estigui fred, desenrotllar i posar el farcit per sobre i tornar a enrotllar.
Ara és el moment de si cal retallar una mica els extrems per donar-li una forma més maca.
A continuació preparar la cobertura de xocolata seguint les instruccions de la pròpia marca. Jo en el meu cas vaig fer servir Nestlé Postres AMB LLET. I segons les instruccions que adjuntava, vaig posar els 150 grams de xocolata amb 6 cullerades de llet a màxima potència al microones durant un minut i vaig remoure fins aconseguir la textura líquida.
Després amb l'ajut d'una espàtula repartir la cobertura de xocolata fins cobrir totalment el braç de gitano. Un cop cobert esperar uns cinc minuts i començar a fer les marques del tronc amb una forquilla.
Deixar refredar a la nevera i a sobre d'un silpat o paper de forn (perquè després es pugui desenganxar amb facilitat la xocolata)
I voilà, tronc de nadal fet.
Per sobre per decorar vaig fer servir unes plantilles petites amb forma d'arbre i vaig tirar ametlla molta tot i que si us soc sincera vaig deixar la plantilla perquè la ametlla molta se'm va desparramar una mica i l'avet era més aviat un arbust silvestre descontrolat.

2 comentaris:

  1. Entre totes tres vau fer un gran dinaràs, eh?
    I el tronc et va quedar sensacional, ningú diria que va ser improvisat ;)

    ResponElimina
  2. Laura, tinc ganes de fer un tronc d'aquests però no acabo d'animar-me... ens en faràs un per nosaltres? vaaaaaaa, plisssssssss!!!!

    ResponElimina