dijous, 15 de setembre del 2011

ESCABETX DE POLLASTRE I VERDURETES






Quan vaig llegir la convocatòria d'aquest mes dels nois dels fogons de la bordeta i de xocolata desfeta sobre la recepta del 15 em vaig quedar en blanc. Escabetx? què és l'escabetx? com es prepara l'escabetx? m'agradarà l'escabetx? Segur que d'escabetx he tastat moltes vegades però no tenia clar si es tractava d'un mètode de cocció, de conservació o una mica d'ambdos. Ara que he ressolt els dubtes i m'he instruït una mica en el tema estic en disposició de presentar-vos la meva recepta i reconéixer que la proposta d'aquest mes sí que ha estat un repte per mi. Crec que sino mai m'hagués posat a fer res en escabetx.

Al que anàvem... avui hem dinat aquesta delícia. Un a casa (ell) i l'altra a la feina (jo) i hem coincidit tots dos en qualificar-la com mooolt bona. El fet de fer el pit de pollastre sencer fa que un cop el talles la carn interior està feta però molt tendre, gens seca i tot amb un gustet... Jo per això l'he escorregut per menjar-me'l perquè el vinagre no ha estat mai un dels meus ingredients favorits però tot i així el plat no m'ha resultat gens àcid.

INGREDIENTS: (2 persones)

- 2 pits pollastre (si son molt grans podrien arribar a sortir racions per 3-4 persones)
- 2 pastenagues
- 1 ceba
- 2 fulles de llorer
- Grans de pebre negre o pebre molta
- Sal
- Oli
- 150 ml. vinagre de vi blanc
- 150 ml. oli d'oliva verge
- 300 ml. d'aigua
- all (opcional. Jo no hi he posat)

PREPARACIÓ:

- Tallar la ceba en mitges llunes, la pastanaga en bastonets i l'all a làmines.
- Afegir una cullerada d'oli a la cassola i sofregir la ceba, l'all i les pastanagues fins que s'enrosseixin una mica.
- Salpebrar els pits pollastre i marcar-los a la mateixa cassola un parell de minuts per cada banda que s'enrosseixin també.
- A continuació afegir el grans de pebre, el llorer, el vinagre, l'oli i per ultim l'aigua procurant que quedi tot ben cobert per la barreja de líquids. Si no quedés cobert posariem una mica més d'oli i vinagre a parts iguals i una mica d'aigua per rebaixar el vinagre.
- Tapar la cassola i deixar a foc lent durant uns 10-12 minuts. Deixar refredar ben tapat.
- Un cop fred conservar a la nevera ben tapat durant unes hores. És millor d'un dia per l'altre. Jo m'he sorprés molt quan en tallar el pit de pollastre l'he trobat ben cuit per dintre però molt, molt tendre.

Que vagi de gust!!!

9 comentaris:

  1. ja em feies patir sense la teva recepta!!! ara ja podré dormir tranquila! jajajajajaj. Crec que el pit de pollastre ha de quedar molt melós com dius!!! a veure si el faig un dia i t'explico. Molts petonets bonica, ara sí, vaig a dormir zzzzzzz ;P

    ResponElimina
  2. Bona Nit Judith. Moltes gràcies. És per això que no em podia entretenir amb el facebook que tenia deures encara per fer. Deu ser una cosa genètica perquè per un moment he recordat les làmines de dibuix que havia d'acabar a les tantes de la nit per l'endemà quan anava a escola. Ja,ja gràcies per llegir-me, per seguir-me i ara sí a dormir Judith que el boletet demà et despertarà ben d'hora.

    ResponElimina
  3. Oh Laura! Em sembla que m'apunto a dinar jo també, perquè el pit de pollastre així ha de quedar molt tendret!! Gràcies per participar, ja pot ser el 14, el 15 o el 16, sempre ens fas aportacions genials!!
    Molts petonets bonica!
    Sandra

    ResponElimina
  4. A mi també m'agraden els reptes perquè acabes preparant plats que d'altra manera no faries.
    Una carmanyola de luxe, no?
    Petons i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  5. Molt bon plat si senyor!!!! m´enduc la recepta!!!Petons i bon CDS

    ResponElimina
  6. Guau! Boníssim!! Això té una pinta... Que bé que hagis participat en aquesta proposta. Moltíssimes gràcies bonica.
    Petonets!

    ResponElimina
  7. Per tot hi ha una primera vegada. Jo faig l'escabetx amb gall d'indi molt semblant a aquest teu de pollastre. Queda boníssim!

    ResponElimina
  8. Doncs amb pollastre també ha de quedar boníssim! amb una amanida o unes patates, quin plat més complet. Jo també me l'apunto, crec que a partir d'ara l'escabetx forma part de les nostres vides, jeje! petons :)

    ResponElimina
  9. Que rico todo!!!
    Me quedo a seguirte.
    BESITOS
    http://notasenmicocina.blogspot.com/

    ResponElimina