diumenge, 24 de febrer del 2013

TARTA DE MASSA BRISA AMB CREMA CREMADA I FRUITS VERMELLS




Fa uns dies vaig comentar per facebook que no sé si és molt típic que un acabi fent vàries celebracions del seu aniversari però aquest és el meu cas... A la feina, amb la família més directa, amb la parella, etc... el cas és que aquest any he fet 3 celebracions diferents i a totes elles ha caigut algun pastisset creació pròpia.

Aquest que us proposo avui és el que vaig compartir amb la família i és de ràpida preparació. Podem tenir la crema preparada amb una mica d'antelació i reservada a la nevera (del matí a la tarda o del dia anterior inclòs) i en el mateix moment només es tractaria de coure la massa brisa i farcir-la de la crema.

El toc dels fruits vermells és per alleugerir la crema i el cremat a mi m'encanta i sempre que faig algo de crema li intento possar sucre i cremar-la per sobre perquè aquest caramel que es forma el trobo irresistible.

Us deixo amb la recepta.

INGREDIENTS:

- 1 paquet massa brissa
- 500 ml. de llet sencera
- 4 rovells d'ou
- 100g. de sucre
- 40gr. de maizena
- Branqueta de canyella o vainilla
- Pell de mitja llimona
- 50gr de nabius
- 50gr. de gerds
- 200 ml. d'aigua per l'almíbar (opcional)
- 150 gr. de sucre per l'almíbar (opcional)
- Festucs esmicolats
- Sucre per empolsimar i cremar

PREPARACIÓ:

- Primer de tot començarem preparant la crema ja que convé tenir-la freda a l'hora de farcir la base del pastís.
- Posar a un cassó que pugui anar al foc tota la llet menys un rajolinet que reservarem, els 100gr. de sucre i els aromes escollits, en el meu cas la canyella i la pell de llimona, fins que bulli. Un cop bull, retirar del foc i reservar.
- Mentrestant, batre els rovells d'ou amb la maizena i el rajolinet de llet que no hem posat al cassó fins que resulti una barreja ben escumosa.
- Colar la llet infussionada i afegir-la a la barreja de rovells i maizena sense parar de remenar per evitar que la temperatura calenta de la llet cualli els ous.
- Remenar bé aquesta barreja, colar-la i portar-la a foc mitjà, sense parar de remenar i fins que trenqui el bull, moment en que retirarem la crema del foc i l'abocarem a un bol per ajudar-la a perdre temperatura.
- Un cop estigui la crema a temperatura ambient ja la podem reservar a la nevera fins el moment de fer-la servir.
- Per fer la base del pastís, agafarem la masa brissa i l'adaptarem a la mida del motlle. En el meu cas la massa era rodona i el motlle rectangular però estirant-la amb l'ajut del corró vaig aconseguir donar-li la forma desitjada.
- Folrar amb la masssa brisa el motlle seleccionat. En el meu cas un motlle tipus quiche rectangular i desmontable.
- Apretar una mica amb els dits perquè s'ajusti i passar el corró per sobre del motlle per retirar la massa sobrant.
- Punxar la massa amb una forquilla, col·locar paper de forn per sobre, afegir algun pes o cigrons secs i posar al forn el temps recomanat pel fabricant, en el meu cas van ser uns 12-15 minuts a 200º.
- També es pot optar per interrompre la cocció al forn quan porti uns 10 minuts, retirar el paper de forn i el pes i tornar-la a introduir al forn el temps que li manqui fins que hagi agafat color.
- Un cop fora del forn, la deixem refredar a sobre d'una reixeta.
- Un cop freda, la farcim de la crema. Ens podem ajudar d'una màniga pastissera perquè quedi més curiós el farcit.
- Per últim afegir les fruites vermelles. En aquest cas les fruites que jo he afegit han estat passades per un almíbar fet amb l'aigua i el sucre que us he indicat perquè perdessin una mica la seva acidessa. Si les fruites son menys àcides podriem saltar-nos aquest pas i posar-les tal qual un cop netes.
- Esmicolar festucs per sobre, empolsimar-la amb sucre i cremar-la amb un bufador.

Espero que us hagi agradat. Ja m'explicareu si us animeu què tal us ha sortit. 

19 comentaris:

  1. Qualselvol tarta o pastís amb crema em té conquistada. Es veu espectacular

    ResponElimina
  2. oohhh!! quin vici! un postre de diumenge genial!!!

    ResponElimina
  3. Laura....ens poses sempre entre l'espasa i la paret....no sé mai quin pastís fer dels teus....jejejejeje
    Aquest ja el tinc imprès i preparat per la propera celebració que vingui!
    Gràcies guapa!
    Gemma de Food&Cakes by GB

    ResponElimina
  4. Postre de diumenge sense dubte!!!!ha d'estar deliciós!! un petonarro

    ResponElimina
  5. A mi també m'agrada molt cremar les cremes, el toc cruixent i la textura suau amb el puntet àcid de la fruita, exquisit :o)
    Petonets,
    Palmira

    ResponElimina
  6. Hola guapa!! la trobo boníssima, preciosa, ben presentada, no gaire complicada... nena, ho té tot!! ^^
    Coincideixo amb tu pel que fa al sucre cremat, m'encanta i sempre intento "enxufar-lo" a qualsevol postre.
    Petons i que tinguis una molt bona setmana!

    ResponElimina
  7. Que presentación, espectacular. Saludos.

    ResponElimina
  8. Ben senzilla, però ben bona!
    La crema a mi també m'encanta ben cremadeta! però aquest toc de fruites del bosc no li ha d'anar pas gens malament!
    ptns!!

    ResponElimina
  9. Quina recepta més bona! Tinc un paquet de massa brisa i no sabia què fer-ne i després de veure aquest pastís, senzill i tant maco em sembla que ja ser què en feré! ;)

    Una abraçada!

    ResponElimina
  10. WoW! Aquesta recepta l'he de fer sí o sí!
    Abraçada
    Raquel

    ResponElimina
  11. Wow menuda delicia y fantástica presencia, se ve preciosa! un beso

    ResponElimina
  12. Quin tros de pastís, Laura, fa una pinta deliciosa! el farciment de crema repartit amb màniga pastissera queda preciós.
    Així sí que fa il.lusió fer anys ;-)

    Petons i bona setmana

    ResponElimina
  13. El proper any a veure si celebres el teu aniversari amb nosaltres!!! jajajajaja, que així tastarem un d'aquests pastíssos tan bons que fas!! molts petonets guapa

    ResponElimina
  14. Quina pinta més deliciosa! Bé de fet tot el que fas la té, però és que la crema i els fruits vermells fan tan bona combinació… ja em llepo els dits.
    Una abraçada

    ResponElimina
  15. Que ricura de tarta, con tan ricos ingredientes
    Bss

    ResponElimina
  16. el toc de crema cremada m'encanta i és que a mi em tornen boja aquest tipus de pastís!

    petonets

    ResponElimina
  17. Ummmm con esa crema quemada queda impresionante.
    Saludos

    ResponElimina
  18. Aquesta tarta jo tb la faig molt sovint pq ho té tot, bona fàcil i resultona!! El meu secret és pinzellar la base amb xoco pq així quda més cruixent i no s'humiteja amb la crema, si ho proves ja m'ho diras!!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina