divendres, 28 d’octubre del 2011

ARROS AMB LLET CARAMELITZAT





Quan Memories d'una cuinera va proposar cuinar per aquest mes d'octubre arros amb llet vaig pensar que potser aquest mes no participaria perque a mi aquest plat no m'agradava. Que equivocada que estava si us plau!!!... ha sigut cuinar-lo i s'ha convertit en un dels meus postres preferits.

He preparat dues versions: una mes tradicional que es la que proposo avui i una altra mes atrevida on s'aprofita la recepta base d'aquesta pero hi ha una elaboracio posterior ben curiosa.

La recepta l'he extret del llibre ARZAK on hi ha receptes molt innovadores i suggerents.

Us poso la recepta tal qual ell la explica. Segurament us cridara molt l'atencio el temps de coccio. Jo no el vaig deixar tanta estona perque vaig fer la recepta amb la meitat dels ingredients i llavors tambe es va reduir el temps. Crec que el vaig tenier una hora i mitja pero aixo es una cosa molt visual i com s'ha d'anar removent continuament no es aconsellable posar-se a veure la tele i oblidar-se de l'arros.

El resultat es un arros molt, molt cremos que es una autentica delicia.

INGREDIENTS:

- 110g. d'arros
- 80g. de mantega
- 1 branqueta canyella
- 1 litre i mig de llet
- 70g. de sucre
- pell de llimona
- 1 cullerada de sucre more barrejat amb una altra cullerada de canyella en pols per empolsimar i cremar.

PREPARACIO:

- Posar al foc una cassola amb llet fins que bulli.
- Despres afegir la canyella, la pell de la llimona i l'arros, remenant amb una cullera de fusta durant una hora aproximadament a foc molt lent fins que l'arros sigui ben cremos.
- Passat aquest temps afegir la mantega i el sucre i remoure be fins que s'integrin i es dissolguin.
- Deixar fer un quart d'hora mes sense deixar de remenar
- Retirar la canyella i la pell de llimona

PREPARACIO DEL CARAMELITZAT:

- Servir en una bol o got (apte pel bufador) l'arros
- Empolsimar l'arros per sobre amb la barreja de sucre more i canyella en pols
- Pasar per sobre una pala de cremar o el bufador fins que caramelitzi.

OBSERVACIONS:

Els temps no poden ser exactes per tots tipus de foc o cassoles. Sabrem que l'arros esta al punt quan veiem que li queda poc liquid pero el suficient perque no quedi excessivament sec ja que en el temps de repos els grans encara absorveixen liquid. I si falleu sempre es millor que sigui per exces de liquid (el tornarieu a posar al foc) que per defecte (quedaria massa sec)

Que vagi de gust i Bona Castanyada per tothom!!!

5 comentaris:

  1. Laura!! jo el vaig fer de xocolata, perquè no m´agrada...però d´aquesta recepta et comento que les fotos son maravelloses!!! petonets guapi!!i BON CDS

    ResponElimina
  2. tu no pateixis, que em menjo la part de la silvia, la meva i la de la resta!!! sóc una fan incondiciona de làrròs amb llet, i aquesta crosteta m'està cridant!!!!! ets la millor! a valgut la pena esperar les teves receptes! moltíssssssssssimes gràcies guapi. Petonets

    ResponElimina
  3. Així que s'ha convertit en preferit! ja,ja,ja
    A mi m'encanta, i aquest tan cremós, ummmmmmm!
    Moltes gràcies per participar, amb dues receptes (sort que no t'agradava sinó, quàntes haguessis enviat? ja,ja,ja).
    Petons i bona castanyada.

    ResponElimina
  4. El caramelitzat li dóna un toc molt bonic i estic segura de que molt bo.
    Nani

    ResponElimina
  5. Hi there,

    I'd like to introduce to you a new website www.foodepix.com that we have
    just recently launched. Foodepix is a photo gallery of delicious and mouth
    watering food.

    We've seen your blog and we love your pictures and recipes. We would love
    to invite you to register with foodepix.com and upload your images.

    Hope to see you there. :)

    Thanks.

    ResponElimina