divendres, 10 de juny del 2011

COCA DE FULL AMB XOCOLATA NEGRA





Quants dies sense aparèixer pel bloc... i quan torno, ho faig amb el mateix ingredient amb el que vaig marxar...xocolata. I és que no m'hi puc resistir a les receptes que porten aquest ingredient i si a més a més la recepta (extreta de la revista Cuina) és tan senzilla com la que us porto, segur que vosaltres tampoc us resistireu.

La pasta de full que he fet servir és comprada feta. Tot i que tinc vàries receptes que m'expliquen com fer-la, aquestes pastes solen ser complicades i laborioses de fer i una que té molt poquet temps ha anat a lo pràctic.

Va, espero que la proveu de fer perquè de veritat es fa en un moment i el resultat ben val la pena. Com a mínim la Núria i la Sandra, les companyes de feina a les que he portat un tall se l'han menjada encantades.

Per cert les fotos m'han quedat una mica fosques, emboirades però és que tant elles com jo trobem a faltar el sol i és que m'estic començant a cansar de tanta pluja...) Grrrrrr.

La recepta:

INGREDIENTS:

- 1 làmina gran de pasta de full (jo vaig fer servir una rodona de Nestle però per aconseguir la forma allargadeta aniria molt millor que la làmina fos quadrada o rectangular)
- Gotes de xocolata negra (jo vaig posar uns 130g. aproximadament)
- 1 ou
- Sucre llustre

PREPARACIÓ:

1. Estirar la pasta de full i, tot seguit, talleu-la en dos parts igual (jo com tenia la làmina rodona vaig extreure una coca allargada i una altra en forma de mitja lluna)

2. Poseu-ne una part en una plàtera de forn amb paper sulfurat. Punxeu-la un xic.

3. Distribuïu les gotes de xocolata pel damunt i deixeu-ne la vora sense xocolata.

4. Pinteu amb ou batut la vora i poseu l'altra part de pasta de full al damunt. Premeu un xic les vores i feu uns talls transversals al damunt de la coca. Pinteu-la amb ou batut. Preescalfeu el forn i poseu-lo a coure 20 minu a 180º.

5. Quan sigui cuita, deixeu-la refredar una estona, poseu-hi el sucre per damunt amb un colador.

Que vagi de gust!!!

11 comentaris:

  1. mm ke bó!!!!
    et segueixo
    per cert, he vist al teu perfil que ets de Terrassa! jo també soc de Terrassa :D

    un petonet!

    ResponElimina
  2. Facil, rico y con chocolate¡ No te puede quedar mejor, está espectacular. Un fuerte abrazo, Teresa

    ResponElimina
  3. Quin pecat més bo! El tall és espectacular i les fotos també. Ara mateix me'n menjaria un bon tros.
    Petons

    ResponElimina
  4. Et pots creure que fa dies que tinc ganes de fer una coca com aquesta? Però no trobo ni el moment de fer-la, i mira que és fàcil! D'aquesta setmana no passa!
    Petonets!
    Sandra

    ResponElimina
  5. Si és que la xocolata té un vici!!! I així amb pasta de full ha d'estar deliciosa :) Jo tampoc m'he atrevit mai a fer-la, em sembla súper complicat! Però ho tinc a la llista de pendents (bé, com quasi tot!).
    Jo també estic farta del mal temps, sembla que per tot Europa tenim una onada de fred. A veure quan arriba l'estiu!!!

    ResponElimina
  6. Hola,
    es que la xocolata és màgica... i apareix sempre per qualsevol lloc de la cuina...
    Fàcil, si, però irresisitible. Jo les fotos les veig molt ´be, però també vull sol JA!
    Petons

    ResponElimina
  7. Ufff... quina bona pinta... ara em menjaria una porcio gran, gran, gran!!!

    ResponElimina
  8. Jo que la vaig tastar, puc constatar que és senzilla, però boníssima. A aquest ritme de tastar pastissos no acabarem bé!

    ResponElimina
  9. Ui, jo com tu, la compro feta.
    Avui ja ha sortit el sol! Clar, que aquesta coca va bé tots els dies. Quina sort les teves companyes, les cuides bé.
    Peotnets.

    ResponElimina
  10. Ainhoa, Tere, Silvia, Sandra, Irene, Eri, Xavi, Sandra-Xavi-Roc, Mònica i Eli no sabeu com de contenta em poso quan els post tenen comentaris. Moltes gràcies per dedicar una estoneta a visitar el blog.

    Eli avui has tastat la coca de llavaneres, ja no pots sentir-te gelosa.

    Eri, Irene, Mònica per fi tenim sol!!!!!! potser massa calor fins i tot, oi?

    Gràcies!!!

    ResponElimina