dimarts, 21 de juny del 2011

1ª COCA DE SANT JOAN 2011: COCA DE LLAVANERES








Què bé que vé Sant Joan!!! jo mai he sigut de petards i focs d'artifici però a mi em venia molt de gust que vingués Sant Joan per una dolça i senzilla raó: la COCA. Ummmmmmmm, fins i tot m'atrevia a fer la dieta de la coca i és que pel meu gust son tan irrestibles que a vegades podia substituir algun sopar per un bon(enorme) tall de coca i d'aquí que amb la meva parella féssim la broma de dir que feiem la dieta de la coca...je,je. Una dieta amb efectes nocius per la figura però efectes positius del plaer de menjar aquest dolç tan irrestible.

Per aquest Sant Joan tinc previst fer tres coques. La primera, aquesta està feta, fotografiada i menjada. La segona està feta, fotografiada i menjada al 70% i si els astres s'alien i els de casa m'ho permeten (perquè les massa mare i els temps de reposos son difícils de conciliar amb la vida familiar,...)faré una tercera coca.

Tot i que la recepta que comparteixo avui no és la coca típica de Sant Joan jo la he comprat moltíssimes vegades per aquestes dates i tenia moltes ganes de fer una cassolana per a veure com me'n sortia. La veritat és que el resultat ens ha agradat molt i al ser tant consistent ens ha donat perquè la tasti força gent: família, amics, companyes i company de feina, ... (això sí els darrers talls ja eren molt petits)

De fet la coca la vaig portar a casa d'una molt bona amiga el diumenge. Ella feia un dinar, que per cert era deliciós i jo desobeïnt la seva norma de que no portés res de res, vaig portar el tall dolç per acompanyar el café. Allà a casa de la meva amiga ens ho vam passar genial. A part de gaudir amb el menjar vam gaudir d'un dia de sol esplèndid estirats a la gespa del jardí mentre els nens es remullaven a la piscina. I és que els meus fills que son de ciutat s'ho van passar teta amb tant terreny per jugar i còrrer.

Bé, que em perdo, aquí va la recepta. La he tret una mica d'aquí i una mica d'allà però totes les receptes d'aquest dolç típic de Llavaneres coincideixen força. Pel que fa a la crema pastissera vaig agafar la recepta de la Mireia Carbó del seu llibre "La cuina que no amoïna" però vaig fer la meitat de quantitat (aquí ja us deixo les mides tal com la vaig fer jo

INGREDIENTS DE LA COCA:

- 2 làmines de pasta de full rectangulars
- 600 grams de crema pastissera (*)
- Pinyons
- Sucre
- 1 ou
- 1 clara d'ou
- Massapà claret (el massapà el posem per sobre de la coca amb tal de que faci una crosta més dura i el vaig fer amb 1 clara d'ou, 30 grams d'ametlla molta i 15 grams de sucre)

PREPARACIÓ DE LA COCA:

- Estendre una de les làmines de la pasta de full
- Repartir la crema pastissera sobre la làmina de la pasta de full o bé amb una mànega o bé amb una espàtula tot deixant les vores lliures.
- Tapar aquesta capa amb l'altra làmina de pasta de full i segellar les vores amb una forquilla, cullereta o amb els dits.
- Batre l'ou i amb l'ou batut pintar les vores de la coca.
- Preparar el massapà claret barrejant tots els ingredients amb una cullera fins obtenir una mena de puré.
- Escampar el puré per sobre de la coca amb un pinzell.
- Muntar la clara a punt de neu.
- Repartir uniformement la clara muntada per tota la coca
- Per últim empolsimar tota la superfície de la coca amb sucre i pinyons i posar al forn a 180º uns 25-30 minuts.

Si us animeu a fer la dieta de la coca aquí teniu un bon començament.




(*)Per cert us dec la recepta de la crema pastissera que vaig fer jo que és la de la Mireia Carbó. Us prometo que als propers posts la penjaré.

Que vagi de gust!!!

Gràcies Sandra, Xavi, Roc i X!!!

6 comentaris:

  1. Jo sóc d'Argentona, del poble del costat de Llaveneres i la veritat es que a molts restaurants que anem hi ha aquesta coca i m'encanta, i al meu pare tb!! A veure si un dia probo de fer-la a casa que la teva té una pinta magnífica!

    Un petó :)

    ResponElimina
  2. Ummmmmmmmmmm, quina cosa més bona!
    Si t'animes aquest mes al memòries d'una cuinera recopilem coques de Sant Joan!
    Petons.

    ResponElimina
  3. Aquí tenim la primera! ole ole! té una pinta increíble!!!! petonets guapa

    ResponElimina
  4. nena, que em faràs emocionar i tot... jo puc constatar que la coca era boníssima!!! com sempre i com tot el què fa la Laura i no és per fer el pilota perquè és la realitat.
    Això de "X" ha quedat una mica... ja veig que m'he de decidir per un nom aviat perquè això no pot ser!!

    Gràcies a tu i als teus, vam passar un molt bon dia!!!

    ResponElimina
  5. iscaa la dieta de la coca!!!! M'hi poso ara mateix, la teva recepta em va de perles!!!

    ResponElimina
  6. Laura,
    Me encantó tu coca, y todo el post de las cocas. Está todo muy bien presentado y apetece hacerlo todo!!!
    Era de justicia hablar de ti y tu blog.
    Un beso y felicidades
    April's kitch

    ResponElimina