dilluns, 21 de març del 2011

TARTA DE CÍTRICS





Ahir vam anar de calçotada amb les companyes de la feina a Castellbisbal. La trobada va ser un èxit tot i que aquest any ens van fallar la Núria, la Mari i la Roser que tenien altres plans i és que quadrar l'agenda de tanta gent costa molt. Els protagonistes principals, a banda dels calçots, van ser els nens, que s'ho van passar genial i és que a més a més vam tenir molta sort i ens va acompanyar un temps totalment primaveral.

El lloc era fabulós i tot i que a casa no tenim gaire experiència en calçots vam aprendre molt del Rafa, del Jordi i del Xavi que sí que en sabien (o ho van fer veure..., je,je) i ens van fer un calçots deliciosos.

Per compensar la nostra manca d'habilitat en fer calçots vam aportar un parell de postres que també van agradar molt: un bàsic que agrada a tothom i entusiasma als nens és la mousse de xocolata de la que parlo aquí. L'altra postre vaig pensar que estaria bé que fos digestiu per païr tant de menjar i consultant un dels meus blogs de capcelera vaig fer un mix entre un parell de receptes de la Mercé per preparar aquesta tarta de cítrics. La tarta té un toc àcid molt bo que queda compensat per la masa sablée que és ben cruixent i dolceta. La preparació la he fet seguint bàsicament la recepta i les instruccions de la seva tarta de taronja i xocolata però amb algunes variacions. Tinc que confesar però que del seu blog a més a més de les receptes en trec idees molt bones de com fer fotos. I és que les seves tartaletes de cítrics són una font d'inspiració tremenda. A més a més tinc molt clar que el meu blog de gran vol ser com el d'ella (encara em queda molt per avançar, en soc conscient) Bromes a banda us deixo la recepta tal i com la vaig fer jo. (Mercé amb el teu permís alguns fragments te'ls he copiat tal qual tu ho expliques)

INGREDIENTS PER LA BASE SABLÉE: (per un motlle desmuntable ondulat de 28 cm diametre)

* 120 g de mantega
* 60 g de sucre llustre
* un pols de sal
* 1 cullerada petita de sucre vainillat
* 1 pòlsim de vainilla
* 2 ous petits
* 225 g de farina

INGREDIENTS PER LA CREMA DE CÍTRICS:

* 500 mL de suc de cítrics (2 taronges normals, 2 taronges sanguines, 1 llima i 1/2 llimona)
* 120 g de sucre (podem augmentar la quantitat si el suc ens queda molt àcid)
* 2 ous
* 40 g de farina de blat de moro (tipus Maizena)

PREPARACIÓ DE LA BASE SABLÉE:

Es barreja la mantega, el sucre llustre, la sal i la vainilla fins obtenir una massa homogènia. S'afegeix l'ou i la farina tamisada. Es treballa amb les mans fins obtenir una massa ben llisa i es deixa reposar a la nevera durant un mínim de 30 minuts.
Es preescalfa el forn a 180ºC.
Passat el temps de repòs, sobre una superfície enfarinada (1), s'extén la massa amb el corró i es folra un motlle de tarta, prèviament untat, amb la massa sablée. Es punxa amb una forquilla per tal d'evitar que es formin bombolles d'aires. Abans d'enfornar jo li vaig posar un paper de forn per sobre a la masa i uns pesos dintre perquè no s'infés gaire la base. Es porta al forn durant 20 minuts.

(1) Haig de dir que a mi em va costar molt desenganxar la base del marbre on l'havia estirat tot i que havia posat molta farina i per tant per la propera vegada el que faré és posar paper film per sota i per sobre de la masa.


PREPARACIÓ DE LA CREMA DE CÍTRICS:

S'escalfa el suc de cítrics en un cassó juntament amb el sucre.
Per altra banda, es baten els ous amb la farina de blat de moro amb el túrmix i s'incorpora a la barreja del suc de taronja.
Es torna al foc i es remena com si féssim una crema catalana i quan arrenqui el bull, es retira del foc i s'aboca al damunt de pasta sablée.
Es deixa refredar i es reserva a la nevera fins al moment de servir.

Per últim per decorar vaig fer uns talls dels diferents cítrics que havia fet servir per preparar el suc així com també petites serradures de les seves pells. Les vaig barnissar una mica amb aigua i sucre i una mica de gelatina per conservar la lluentor. La combinació de colors va quedar molt maca, no trobeu?

Per cert comentar que amb aquestes quantitats em va sobrar una mica de massa però és que pel tipus de motlle que feia servir em semblaven molt justes les quantitats de la recepta original.



Que vagi de gust!!!

7 comentaris:

  1. M'agrada el nou format del blog... cada vegada sembla més professional. Les fotos genials, ara ja només et falta una bona càmera i a guanyar concursos s'ha dit. El pastís el vaig tastar, era molt bo tot i que jo no sóc massa amant dels cítrics i que ja portavem una ingesta d'aliments força considerable, jeje!

    ResponElimina
  2. Em sembla un final perfecte per a una bona calçotada, el toc dels cítrics ha de ser molt refrescant, ideal per després d'un dinar ben copiós ;)

    ResponElimina
  3. Noies, moltes gràcies pels vostres comentaris.

    Gemma, jo trobo que és ideal pels postres post-calçotada. De fet crec que alguna vegada t'he llegit alguna així a tu, oi?

    ResponElimina
  4. Ooooooh! Quina preciositat de fotos... M´encanta la decoració de la tarta!
    Petonets.

    ResponElimina
  5. Laura, qué color más maravilloso tiene esa tarta de cítricos!. Me encanta!. Con tu permiso, te copio la receta!
    Un besot

    ResponElimina
  6. Laube por supuesto. La receta es tuya. Yo de hecho tambien la saqué de otro blog. Si tienes algun problema con la traducción me lo dices.

    Muxu moltes gràcies!!! La veritat és que els colors dels cítrics eran maquíssims. Jo només els vaig haver de fotografiar!!

    ResponElimina
  7. M'encanta, perquè m'encanten les postres amb cítrics i perquè té una presentació excel·lent!

    ResponElimina