dimecres, 25 de gener del 2012

MINI TRUITES DE PORTOBELLOS I GAMBETES




L'equip del Memòries d'una cuinera ens ho ha posat molt fàcil aquest mes de gener i ens ha convidat a fer truites. Jo que vaig faltar al certàmen del mes de desembre no volia reincidir i cal dir que quan vaig veure la seva proposta sabia que participaria segurísssim.

Així doncs us proposo aquestes minitruites de portobellos i gambetes que son exquisides. La combinació del portobello amb els ous i les gambes és senzillament genial. Però en el cas d'aquesta recepta el mèrit no és exclusivament meu. A casa l'encarregat de les truites és la meva parella. Les fa de tots els ingredients possibles i sempre li queden genial. Sempre sap quants ous ha d'afegir i la estona exacta de cocció que la ha de tenir. Resumint que la idea va ser meva i seva la execució.

INGREDIENTS: (surten unes 3 minitruites de 14 cm de diàmetre)

- 500g. de portobellos
- 1 ceba
- 3 ous
- 150g. gambes pelades
- Oli d'oliva

PREPARACIÓ:

- Afegir oli a una paella de mida gran i sofregir la ceba tallada una mitja horeta a foc mitjà i després baix fins que estigui ben tendreta.
- Afegir els portobellos nets i laminats i els saltegem amb la ceba fins que hagin perdut tota l'aigua.
- Afegir les gambetes i saltejar amb la ceba i els portobellos un parell de minuts fins que estiguin fetes
- Retirar del foc la paella i abocar el seu contingut en un bol gran
- Mentrestant batre els ous amb un pessic de sal i els afegim al bol on tenim els ingredients.
- Preparem la paella petita amb una cullerada sopera d'oli d'oliva.
- Quan sigui calenta la paella aboquem un terç del contingut i abaixem el foc. Deixem coure a foc lent fins que veiem que està cuallada i després li donem la volta a la truita.
- Repetir els passos per les altres dues minitruitetes.

OBSERVACIONS:

- En lloc de 3 minitruitetes es pot fer una de sola de mida normal i queda igual de bona.

FONT:

Pròpia i parella (je,je)

Que vagi de gust!!!


Per cert, vull aprofitar per agraïr a tothom la bona rebuda que ha tingut el concurs coure coulants. Cal dir que el primer dia em vaig espantar una mica perquè vaig pensar que no podria donar a l'abast de inscriure gent. Ara la cosa està més calmada i ja he superat l'estat de shock i només faig que gaudir de veure quanta gent s'anima a celebrar l'aniversari del meu blog amb nosaltres. Gràcies a tothom. Si algú encara no sap de quin concurs estic parlant, mireu aquí.


11 comentaris:

  1. Ja podeu fer mes!!!!, i amb pa i tomàquet un sopar de nassos!!! quines ganes de fer-me una avuí!!! Petons

    ResponElimina
  2. Que bona amb aquest farit i m'encanta el puntet que li has deiat a l'interior. T'ha quedat maquíssima!

    Petons!!

    ResponElimina
  3. Felicita la teva parella, quina truita més sucosa i bona!!
    petonets

    ResponElimina
  4. ep! que no vas faltar! no recordes que et vam enllaçar els canelons de mar i muntanya??? aquesta truita m'agrada moltíssim, igual que les fotos!!! bona nit princess, i moltes gràcies per participar

    ResponElimina
  5. Doncs sí que li queden bé sí!! tot i que la idea no és pas menys, que la trobo boníssima!! Bona nit, petonet!

    ResponElimina
  6. Quina parella tu això és una senyora truita!! A mi quan em convidis a dinar ja me'n pots donar, que m'encanten de qualsevol cosa! jejeje
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  7. Noia, doncs mira que és apanyat! Saps que no he tastat mai els portobellos? Ara ja tinc una recepta que m'agrada molt!;)
    Vaig a apuntar-me al concurs que fa dies que ho tinc pendent, els dies haurien de tenir més hores!
    Petons i moltíssimes gràcies per participar al memòries.

    ResponElimina
  8. Estoy viendo tantas versiones de tortillas, hay combinaciones que no se me hubieran ocurrido nunca, como esta! Qué rica!

    ResponElimina
  9. Quina delícia!!!!amb un pa amb tomàquet quin soparet més bo!!! Petons bon cap de setmana

    ResponElimina
  10. Fa temps que tinc una recepta semblant a pendents... Ara que me l'has fet recordar, avui o demà caurà per sopar, que em sembla sensacional per a un sopar informal de cap de setmana ;)

    ResponElimina