dissabte, 9 d’abril del 2011

CLAFOUTIS DE MADUIXES




Quin tipus de pastís deu ser això? em preguntava la primera vegada que vaig estar sense saber-ho davant d'una fotografia d'un clafoutis. La veritat és que tot i no saber exactament els seus ingredients intuïa que al tastar-la m'agradaria. El clafoutis és una tarta d'origen francès i el contingut de la seva massa és molt semblant de sabor a la de les crêpes, encara que el seu format no tingui res a veure amb el d'aquestes últimes. Les clafoutis originals porten cireres i tot i que si no porten cireres es passarien a dir flaugnardes, la realitat és que al vocabulari popular tothom les diu clafoutis encara que portin nespres, albercocs, préssecs, prunes o com és el cas d'aquesta que us presento maduixes. S'acostumen a fer en motlles ondulats ja siguin de ceràmica ( més típic) o d'altres materials.

Després de llegir-me vàries receptes per la blogosfera i de consultar algun dels meus llibres he fet una versió pròpia i és la que us indico a continuació.

Si us animeu a fer-la, us trobareu una tarta amb una textura a mig camí entre el crep i el flam que embolcalla amb molta cremositat les fruites que hagueu triat per posar-ne. En definitiva, molt fàcil de fer i molt, molt recomanable el seu resultat. També ha de quedar genial presentant-la en motlles individuals.

INGREDIENTS:

- 100gr. farina
- 3 ous grans
- 75 gr. sucre
- 200 ml. llet
- 1 cuch. sopera de sucre avainillat
- 25gr. mantega amb textura pomada
- Sucre llustre per decorar
-400 g. maduixa aproximadament o les fruites que hi volguem posar

PREPARACIÓ:

- S'aboquen els ous, els sucres i la llet i amb les barilles es bat tot fins que quedi ben integrat.
- A continuació s'afegeix la mantega i es torna a batre.
- S'incorpora la farina passada pel colador i tornem a batre insistentment fins que tots els ingredients estan ben barrejats i no quedin grumolls.
- S'afegeix la massa al motlle que hàguem triat (prèviament untat amb mantega i farina o folrat amb paper de forn)
- Per últim anem colocant les maduixes (jo les vaig posar a talls però les he vist senceres) de la manera que més ens agradi.
- Enfornem a 180º durant aproximadament 35-40 minuts. Tot dependrà del forn i de que comprovem que la massa ja estigui cuallada.

Que vagi de gust!!!







9 comentaris:

  1. Fa molt bona pinta!!!!
    Eva

    ResponElimina
  2. Gràcies Eva!!! La veritat és que era la primera vegada que la feia i m'ha agradat molt. La hem conservat en nevera i fresqueta per aquests dies de caloreta ha estat un postre ideal.

    ResponElimina
  3. Té bona pinta! haurem de provar-ho!
    D'on treus el temps?

    ResponElimina
  4. No acabo d'imaginar-me el gust només amb la descripció... Crec que ho hauria de tastar! Jordi, Mari, què? us animeu? Falten pocs dies...

    ResponElimina
  5. S'haurà de provar de fer... pq no tinc intenció d'acostar-me per cap boulangerie en el futur immediat... MOLT BONA PROPOSTA!

    ResponElimina
  6. Al curs de cuina d'avui hem fet magdalenes. Eren bones, però no tenien tant bona pinta com les teves, ni aquesta crosta de sucre tant pròpia de les magdalenes cassolanes i que a mi particularment m'encanta!!!!. Laura, m'hauràs de fer un curset intesiu...

    ResponElimina
  7. Sandra, bona pregunta. Jo considero que en tinc molt poquet de temps per fer aquestes cosetes que m' agraden tant. I crec que té raó la Eli, per tastar aquesta proposta els podriem suggerr al Jordi i a la Mari. Je,je.

    Núria jo tampoc crec que pugui acostar-m'hi de moment. Per això està be viatjar mitjançant les receptes. Per cert, em passo a veure't que fa temps que no entro a la teva cuina.

    Mari, les magdalenes son molt facils de fer. Demà t' ensenyo la pagina de la que vaig treure la recepta i allà fins i tot surt un video . Segur que si ho proves et queden fantàstiques.

    Gràcies per tots els vostres comentaris.

    ResponElimina
  8. Me encanta este tipo de tartas de frutas. Ese interior me pierde!!!!
    Que rico!!!!!

    ResponElimina
  9. Gracias Rosa. A mi me pierde tu bog que me tienen enamorada tus recetas!!! Tus magdalenas me quedaron espectaculares y ahora tengo pendiente de hacer uno de tus pasteles de manzana que tienes varios y no sé cual elegir de lo bueno qué pintan.

    ResponElimina