diumenge, 6 de febrer del 2011

HUMMUS



Avui han vingut els pares i la meva germana i el meu cunyat a dinar a casa i entre virus i encostipats he aconseguit fer un esforç i cuinar-los algo decent per celebrar el meu aniversari.
Ahir no les tenia totes amb mi que poguéssin venir perquè no em veia amb cor de fer res però pas a pas i de mica en mica he anat fent el que volia i ells que són molt agraits m'han felicitat moltíssim perquè els ha agradat molt tot. I jo els felicito a ells per haver-se atrevit a venir en aquest context tan poc saludable.

De primer els he fet un aperitiu a base de :

- Focaccia de ceba
- Torradetes amb paté
- Hummus

De segon els he preparat uns filets de llaminera de porc amb poma i formatge de cabra (veure aquí)

I de postre un pastís, mousse de iogurt grec i llima.

En aquest post us explicaré la recepta de l'hummus tot i que no tinc mides exactes. I em fa ràbia perquè jo mateixa aquests dies passats anava buscant una recepta d'hummus que contingués mesures precises i al final i després de trobar-ne una no les he fet servir. Tal i com em comentava la companya d'oficina, la Muntsa, he anat combinant els ingredients una mica a ull fins aconseguir una textura i un sabor que m'agradessin. I la veritat és que ha agradat molt. Tot i així us faré una aproximació de la recepta.

INGREDIENTS:
- 250g cigrons cuits
- 2 cullerades de postres de tahin (crema de sèsam)
- 1/2 gra d'all
- Unes gotes de suc de llimona
- Un pessic de sal
- Un rajolí d'aigua
- Un rajolí d'oli d'oliva suau i també d'oli d'oliva verge

PER DECORAR:
- Pebre vermell dolç
- Un rajolí d'oli d'oliva verge

Amb torradetes, amb palets, com acompanyament, amb verduretes cruixents sucades, sola, ummmmmmmmm està boníssim.



Que vagi de gust!!!!

3 comentaris:

  1. Doncs té bona pinta laura, ens haurem de guardar la recepta. Ànims i cuida't molt aquest encostipat!!

    ResponElimina
  2. Si que té bona pinta! Ho provaré aqt cap de setmana... on es pot trobar el TAHIN??? i perquè queda tan blanc?? per el TAHIN precisament??? m'ho imaginava més grogós-carbassós...

    ResponElimina
  3. El tahin és una crema de sèsam torrat. El meu és de la marca limafood (http://en.limafood.com/Products/Accordingtonutritionalpyramid/ProductDetail/tabid/1074/limaproducttoken/detail/name/GB/id/43336000/Default.aspx) el vaig comprar a un super que té coses així més delicatessen però segur que a un gran hipermercat també el trobes. També hi ha gent que m'ha comentat que tritura directament el sèsam i posa la pasta obtinguda però jo no he provat. Pel que fa al color quan el deixes reposar s'enfosqueix força però abans de servir el torno a remenar i la oxidació passa. Suposo que era una mica més fosquet que a la foto pero no gaire més. Ja em diràs si el fas què tal et surt.

    ResponElimina